vrijdag 20 mei 2016

Aqua Twins op de Gelli Plate

Hallo kleurliefhebbers,

de laatst weken beheersen de Aqua Twins mijn kleurleven. Zo heerlijk om met die intensieve inkt de mooiste stempels een kleurtje te geven. Tijdens deze creatieve uren maak ik een cursusboekje waarin ik veel technieken met deze markers stap voor stap fotografeer en beschrijf, een hele klus. Dit boekje wordt later gebruikt bij workshops en cursussen , die we vanuit Colourstock weer gaan organiseren.

Een aantal tutorials ben je hier en op mijn blog al tegen gekomen.
Degene die me volgt heeft gezien dat ik vaak deze gekleurde afbeeldingen op een achtergrond, gemaakt met de Gelli Plate, verwerk.
Ik kreeg vragen hoe ik met de Aqua Twin markers op de de Gelli Plate werk. Daarvan heb ik weer een beschrijving gemaakt.
Tip: haal de doppen van de Aqua Twins door deze zijwaarts te buigen, niet trekken dat gaat zwaar. 
**********************
Aqua Twins op de Gelli Plate
Hier is de 4 inch rond gebruikt.
Masks van Dutch Doobadoo
De gebruikt brayer is een speedball
Stevig papier (minimaal 250 grams) of acrylpapier


stap 1. Plak de Gelli Plate op een vierkant  acrylblok
Breng met de brede markerpunt inkt aan op de Gelli Plate. Doe dit voorzichtig, zodat je de Gelli Plate niet beschadigt.


stap 2. Rol de inkt met de brayer gelijkmatig uit over de Gelli Plate
Meng de kleuren alleen in het midden iets door elkaar.


stap 3. Haal het teveel aan inkt van de roller af door deze over een stuk papier te rollen.


stap 4. Leg een schoon mask op de Gelli Plate, duw hem iets vast met de vinger.
Rol, om  de inkt in de openingen weg te nemen, met de brayer over het mask. 
Verwijder eventueel tussentijds de inkt door de brayer over een stuk papier te rollen. 


stap 5. Haal het mask van de Gelli Plate.
Plaats het acrylblok met de Gelli Plate in het midden van een papieren vierkant. 


stap 6. Keer het papier om en wrijf stevig over het papier om een afdruk te maken. 


stap 7. Zie hier de afdruk die nu klaar is. je kunt daarna nog een tweede laag aanbrengen, door een beïnkte brayer en een ander mask te gebruiken.


 Stap 8. Geef daarna extra accenten met aquarelpotlood dat je uitwast met de Squeezepen gedoopt in Aqua Medium (blendervloeistof).


Stap 9. Breng een finishing touch door stipjes te zetten met Molotow acrylmarker in wit en zwart.


Stap 10. Maak een kaart door bloemen te kleuren met dezelfde Aqua Twin markers. 
Een passende wens maakt het geheel af.
Ik hoop dat een en ander duidelijk is, wil je in het echt zien hoe ik dit doe kom dan b.v. zondag 29 mei naar Creatief Centrum Heesch of op 11 juni (dan kun je ze ook zelf proberen) naar Doeading in Spijkenisse.
Hieronder nog enkele voorbeelden gemaakt met de Gelli Plate.



Hartelijke groeten,

Diny



2 opmerkingen: