vrijdag 13 mei 2016

no competition

Op het internet kun je stapels mooie spreuken vinden en met deze wil ik graag de dag starten 
" als je gewoon jezelf bent, heb je geen concurrentie" (if you ar your authentic self, you have o competition)...en zo is het echt..

Ik gebruik heel vaak mooie spreuken (gevonden op het internet) in mijn art journals. Soms zijn ze een wijze les, soms zijn ze gewoon mooi, stemmen ze tot nadenken of zijn ze grappig. Voor iedere gelegenheid is er wel iets te vinden. 
Ik schrijf de spreuk met de losse hand en hierbij maak ik gebruik van de Molotow marker wit 0,5 mm.
Een fijne marker met een scherpe punt. 




Deze elfin is van de East Wind en ingekleurd (ik zou bijna zeggen natuurlijk) met Copic Markers. Copics zijn een fijn medium om mee te kleuren. De kleuren zijn prachtig en ze mengen onderling gemakkelijk. Je kunt een mooie kleurverloop maken, dit lukt bijna nooit goed met andere merken alcoholmarkers, omdat of er kleuren ontbreken of omdat de inkten gewoon niet zo mooi mengen. 

Voor de elfin heb ik de volgende kleuren Copics gebruikt:
Huid - E0000, 000, 00,50,51, BG 0000, BV00, W1
Haren - C1, 3, 5, 7, 9
Jurk en vleugels - RV02, 04, 06, 09

De zwarte details zoals pupil, wimpers en veter in de jurk zijn zwarter gemaakt met een Copic Multiliner (0,3 mm). 


En dit is het eindresultaat. De achtergrond is gemaakt met een acrylverf en stencils van Dutch Doobadoo. 


3 opmerkingen: