zaterdag 7 mei 2016

Take time to enjoy....

Hallo beste bloglezers!

Vandaag wil ik jullie inspireren met een achtergrond gemaakt met PanPastel op Schutpapier. Wat is dat toch geweldig papier om op te werken. Ik werk op 160 grams tekenpapier (het groene blok).


Eerst kijk ik in mijn stempelcollectie (en die is behoorlijk) om te bedenken met welke stempels ik ga werken. De grote vlinder heb ik al enige tijd in huis en ik heb er nog nooit wat mee gedaan. Dus dat wordt deze keer de uitdaging.

Dan zoek ik de kleuren PanPastel en andere materialen waarmee ik wil gaan werken. Dit keer heb ik gekozen voor Ultramarine Blue Tint (520.8), Violet Tint (470.8) en Turquoise Shade (580.3).


Op een stuk tekenpapier van Schut heb ik de twee lichtste tinten PanPastel aangebracht met een sponsje.


Daarna heb ik met Versamark (transparante embossinginkt) de vlinder (Stampin' Up) gestempeld. Hierover heb ik Turquoise Shade gewreven met een sponsje.
Doe dit voorzichtig met niet al te veel PanPastel in één keer aan het sponsje.
Fixeer je werk.


Van de vlinder heb ik een masker gemaakt op dun papier (80 grams). Om te voorkomen dat ik inkt over de vlinder spons, bedek ik deze met het masker. 
Door de template heb ik met een vingersponsje witte inkt aangebracht.


Hier zie je het resultaat.
Laat de witte inkt goed drogen!


Stempel met blauwe inkt de tekst over de vlinder. De achtergrond is nu klaar.


Op aquarelpapier heb ik met glitterblauwe embossingpoeder drie bloemen (Stampin' Up) geëmbossed. Vervolgens deze ingekleurd met stiften en een waterpenseel. 

Als finishing touch heb ik de rand van het achtergrondpapier geëmbossed met zilver embossingpoeder.


Ik hoop dat ik je enthousiast hebt gemaakt.
Tot de volgende keer.








5 opmerkingen:

  1. Prachtig Corine! Bedankt voor je uitleg. Ik begin panpastel steeds leuker te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi ,een uitdaging voor mij ,ik heb ook deze vlinder en er nog niks mee gedaan,dus ga ik hem liften van u .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga het zeker uitproberen, gebruik de panpastels bijna nooit das jammer als ik dit zie

    BeantwoordenVerwijderen