donderdag 26 mei 2016

You are amazing..






Hallo, 
leuk dat je weer hier komt kijken.Vandaag mag ik jullie laten zien hoe ik werk met de nieuwe Molotow Aqua twin markers.


Ik ben begonnen met het stempelen van de bloem op aquarelpapier. Ik heb gestempeld met Versamark inkt en heb er daarna wit embossingpoeder over heen gedaan en dit verhit met de heattool. Door het te verhitten komt het witte laagje iets hoger te liggen op het papier en dat is erg fijn omdat je aquarelkleur hierdoor niet kan uitlopen op de rest van het papier. 


Ik ben begonnen met de paarse bloem. Ik heb met de Aqua Twin marker rechtstreeks op het papier gekleurd. Op de plekken waar je wilt dat de donkerste kleur komt teken je met de penseelpunt een gedeelte van het blaadje in.


Met de Squeeze penseel 1 mm heb ik met water de kleur verder op het papier aangebracht. Dit doe je door op het ingekleurde blauwe gedeelte te starten en met een ronddraaiende beweging de kleur te blenden, Hoe verder je de kleur uitvaagt met je squeeze penseel hoe lichter de kleur daar wordt. Zo kun je een  mooie schaduw maken.


 Hier zie je de blauwe bloem en de twee paarsen bloemen ingekleurd. Er zit nog een kleine bloem rechts op het papier en die heb ik weer met de Aqua Twin marker op het papier gedeeltelijk ingekleurd. De inkt uit de marker is best intens, je hoeft daarom ook maar een klein beetje kleur op het papier aan te brengen. Daarna was je weer met het Squeeze penseel de kleur uit op het papier.


Met de groene kleur heb ik de blaadjes gekleurd. Omdat de blaadjes erg klein zijn heb ik niet met de Aqua Twin marker op het papier gekleurd maar heb ik  met de beitelpunt van de Aqua Twin marker de kleur op een acrylblok gedaan en met het Squeeze penseel aangebracht op het papier. Op deze manier heb je beter controle over hoe intens je de kleur wilt aanbrengen.

Nadat ik de blaadjes had gekleurd, heb ik met de zwarte Aqua Twin marker weer op een acrylblok kleur aangebracht en met het Squeeze penseel en water de schaduw gemaakt rondom bloemen.


Dit is het eindresultaat.

Gebruikte kleuren:
blauwe bloemen: 011, primary blue
paarse bloemen: 010, purple
groene blaadjes: 016, yellow green en 015, dark green
schaduw rand 022, deep black

Hopelijk heb ik jullie enthousiast gemaakt om ook eens te gaan kleuren met de Aqua Twin markers. Bedankt voor het kijken en de reacties.

groetjes,


2 opmerkingen: