donderdag 16 februari 2017

Fairest of all Princesses


 Hoi Colourstock Fans,
Zwart kleuren is niet één van de gemakkelijkste dingen om te doen. Voordat je het weet heb je een groot zwart vlak, terwijl dit totaal niet de bedoeling is. Tijdens één van onze Copic Colouring lessen leren we je hoe dat kunt voorkomen met Copic Markers. 

Deze keer heb ik ervoor gekozen om drie verschillende dingen te combineren. Je hoeft niet altijd de lat heel hoog te leggen om een mooie creatie te maken. Je kunt ook de lat hoog leggen voor 1 ding.....zodat dat alle de aandacht trekt . De haren heb ik een keer op een hele simpele manier gekleurd. Voor de achtergrond heb ik de airbrush gebruikt. Maar de hoge lat was voor mij deze keer de rok. Het blijft toch steeds weer een uitdaging om dat goed voor elkaar te krijgen. Om dit op deze manier te kunnen kleuren moet je toch wel wat vaker met Copics hebben gekleurd. Daarom behandelen we dit onderwerp ook pas in les 4.

Ik ga jullie deze keer uitleggen hoe ik de achtergrond heb gemaakt...... het is eigenlijk de Bokeh techniek maar dan met Copic Markers.
Eerst heb ik een achtergrond ge-airbrushed in  twee verschillende kleuren. Ik heb gekozen voor B14 en G14.


Daarna ben ik aan de slag gegaan met de Colourless Blender. Omdat ik niet van moeilijk doen houd gebruik ik voor deze techniek een stencil van Dutch Doobadoo. Ik haal in die gaten de inkt weg met een Blender. Natuurlijk haal ik niet overal de inkt weg maar hier en daar. Zodat er mooie cirkels ontstaan als je het stencil verwijderd. 


Als je de stencil eraf haalt dan zou je zoiets kunnen krijgen. 


Ik heb het papier omgedraaid omdat ik eens een keer geen blauwe bovenkant wilde.
.....een keer wat anders.


De volgende Copic Markers heb ik voor deze afbeelding gebruikt.
Voor de huid: E000 - E00 - E11 - E21
Voor het haar: YR24 - YR27 - Y32 - Y35 - Y38
Voor de ogen: YR04
Voor de blouse: C00 - C0 - C1
Voor het hesje: R35 - R39 - R59 - RV99
Voor de rok: C1 - C3 - C5 - C7 - C9

Voor de achtergrond: G14, B14 en Colourless blender 0

De witte puntjes in de cirkels zijn gezet met een witte Molotow.

Hopelijk heb ik jullie weer wat kunnen leren over de wereld die Copic Marker heet.
Tot de volgende keer.



2 opmerkingen:

  1. Wat is jouw prinses ontzettend mooi geworden, Saskia!
    Ik heb met open mond zitten kijken naar je prestatie.
    Top, prachtig, super enz. enz.
    Fijn weekend en groetjes
    Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful work. Your coloring is fabulous.

    BeantwoordenVerwijderen