zondag 5 februari 2017

Pimp the Cover (deel 2 van 2)



Goedemorgen allemaal, 

Zoals beloofd het vervolg op 'Pimp the Cover'. Het eerste deel vind je hier.
Na de laatste stap met neongele verf ben ik verder gegaan met witte acrylverf, en heb ik het verpakkingsfolie gebruikt als stempel. Jullie zien op foto 3 dat ik het folie al vaker heb gebruikt :-) Ik heb zowel met de GelliPlate als met het folie zelf wat afdrukken gemaakt en het resultaat is te zien op foto 3.


Hierna heb ik 2 stappen gedaan zonder de GelliPlate, maar ik beschrijf ze hier wel even. Ik heb met metallic verf en een stencil met pijlen wat pijlen aangebracht (de verf is niet geheel dekkend, dat geeft een mooi resultaat), zie de eerste foto, en daarna met groene verf en een stencil nog wat cirkels, wat jullie zien op de tweede foto. 



Ik vond de groene kleur eigenlijk niet echt mooi passen bij de rest, dus ik besloot om deze kleur wat af te zwakken. Dit heb ik gedaan door een neonroze verf aan te brengen door een stencil (zie foto 1). Daarna heb ik magenta, paars en okergele acrylinkt aangebracht en deze laten lopen over de omslag, zie foto 2. En vervolgens stempels van sterren aangebracht en wat teksten geschreven met een zwarte pen (zie foto 3).

Om vervolgens nog een laatste stap met de kleine GelliPlate te doen, namelijk wat afdrukken te maken met het letterstencil en neonroze acrylverf. Het resultaat zien jullie op foto 4. 


Om de cover 'typisch Claudia' te maken moest er natuurlijk een kat op komen. Ik heb een sjabloon van een kat gebruikt (foto 1) en met zwarte gesso de silhouet van de kat gemaakt (foto 2). Dit is dan de achterkant van het journal.


De voorkant van het journal moest nog meer typisch Claudia worden, dus, tijgerstrepen! Ik heb de grote GelliPlate gebruikt en deze ingesmeerd met zwarte acrylverf en Ara Slow Dry medium (foto 1).  Daarna heb ik er een stencil opgelegd met tijgerstrepen (foto 2) en heb mijn journal daarna hier bovenop gelegd en stevig aangedrukt, dit zien jullie op foto 3.


Ik heb met het tijgerstencil wat ghostprints gemaakt op kleine zelfklevende canvasjes, die ik daarna heb bewerkt met dezelfde stencils als het journal. 


Vervolgens heb ik hier 'golfjes' uit geknipt en deze op het journal geplakt, op de voor- en achterkant. Dat ziet er dan (van dichtbij) zo uit:



En dit is dan uiteindelijk het resultaat, hoe tof is ie geworden??? De zilveren accenten heb ik gemaakt met de Molotow Liquid Chrome Marker. Die is echt super.


En hoe tof dat je eigenlijk alle lagen nog gewoon ziet. Ik ben er erg blij mee. Wat vinden jullie ervan? 

Tot de volgende keer, groetjes Claudia 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten