zaterdag 25 februari 2017

Tropical




Goedemorgen allemaal!

Tijdens een heerlijke vakantie in een tropisch paradijs kreeg ik inspiratie voor deze creatie. Ik ben begonnen met 2 blanco tags (foto 1). De eerste tag ga ik bewerken in blauwtinten (dit wordt in het uiteindelijke project de zee), ik begin met lichtblauwe verf (foto 2) en een stencil met cirkels (foto 3) en maak een afdruk (foto 4).


Ik ga daarna verder met de turquoise metallic acrylverf van Ara (foto 1). Ik rol deze uit op de GelliPlate en leg er een stencil over. Daarna dep ik met een babydoekje verf weg en maak een afdruk (foto 3). 


Vervolgens breng ik een andere tint blauw aan samen met witte acrylverf (foto 1) en ik rol dit uit over de plaat, zonder dat het met elkaar mengt. Ik leg het verpakkingsfolie over de plaat (foto 2) en gebruik deze als stempel (foto 3). Op foto 4 zien jullie overigens het effect als je de verf samen uitrolt, maar niet met elkaar mengt. De uiteindelijke afdruk is subtiel, en te zien op foto 5. 


 Als laatste stap maak ik nog 1 laag met de lichtblauwe acrylverf en een stencil met abstracte vormen (foto 2). 


 Vervolgens ga ik verder met de 2e tag en deze ga ik bewerken in geeltinten, wat het zand moet gaan voorstellen in het uiteindelijke project. Ik begin met gele en witte acrylverf en rol dit uit over de Plate zonder dat het mengt. Ik leg er een stencil overheen en maak zo een afdruk. (foto 3).


Daarna ga ik verder met een combinatie van gele en okerkleurige acrylverf. Ik maak een patroon met een kammetje (foto 2) en maak hiervan een afdruk (foto 3).


De laatste stap is met gouden acrylverf. Ik meng dit weer samen met wit op de Plate (foto 2).


In de gele tag wrijf ik direct nog wat verf weg door een stencil heen. De tags zien er nu zo uit:


Met een beetje fantasie stelt dit een landschap voor ;-). Ik heb de vormen van een flamingo erop getekend en deze heb ik met verschillende tinten roze acrylverf ingekleurd, hiervoor heb ik geen penseel maar mijn vingers gebruikt. Ik werk graag los, en je vingers zijn de beste penselen! En dit is het eindresultaat:


Zelf ben ik er niet helemaal tevreden over omdat ik hem eigenlijk te simpel vind en misschien had ik in plaats van de zwarte stempels beter een stencil kunnen gebruiken met zwarte acrylverf. Maar goed, gewoon lekker veel blijven oefenen en alles wat je maakt is toch gewoon leuk.

Tot de volgende keer! groetjes Claudia




1 opmerking: