zondag 26 februari 2017

Stempelen met water op je achtergrond

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer trakteren op een kaartje van mij.
Het leek me leuk om eens te laten zien dat je in je achtergrond kan stempelen met je stempel en water.


Wat heb je hier voor nodig:
een aantal kleuren Molotow Markers
Squeeze pen 1 en 2 mm
aquarelpapier
stempel (deze is van Chocolate Baroque)
versamark
embossingpoeder
heattool
tekststempel
Aquarel kleurpotloden. (ik heb Derwent Inktense gebruikt)
wat strass steentjes


Ik ben begonnen om mijn achtergrond te maken. Hiervoor heb ik op een plastic sheet, met de beitelpunt van de marker, wat inkt aangebracht. De groene kleur heb ik wat gemengd met blauw en geel. Daarover wat water gesprayd en met de dikkere vochtige squeezepen mijn achtergrond ingekleurd. Dit gedroogd met de heattool en daarna mijn papiertje nogmaals op mijn plastic sheet gedrukt. Daardoor ontstaan de wat fellere druppels.


Nu kan je gaan stempelen op de achtergrond. Je doet je stempel op een acrylblok en spray daar wat water op. Wrijf met je vingers het water over de hele stempel. Leg de stempel nu op de plek waar je hem wilt hebben en laat hem een poosje liggen.
Als je meerdere keren wilt stempelen, herhaal je dit.
Ik heb zelf twee keer de stempel gestempeld met water.


Als je goed kijkt kan je de afdrukken zien linksboven en rechtsonder.


Om ze nu beter uit te laten komen, heb ik de afdrukken geaccentueerd met Derwent Inktense kleurpotlood.


Daarna heb ik op aparte stukjes aquarelpapier de bloemen gestempeld met Versamark. Zilverkleurige embossingpoeder gebruikt en verhit met de heattool.  De bloem is eerst ingekleurd met dezelfde kleuren als de achtergrond. Later accenten gekleurd met Derwent Inktense kleurpotloden.
Ik heb de  bloem twee keer gestempeld omdat ik nog een gedeelte van de bloem wil gebruiken op de kaart.


Hier zie je een gedeelte van de bloem bovenaan de kaart. Deze heb ik met foam opgeplakt zodat je wat diepte in je kaart krijgt.


Nog een script stempel gebruikt op de achtergrond en wat roze spartjes gemaakt.


Tekststempel ernaast gestempeld en wat strass steentjes geplakt op de bloem.


En dit is dat de kaart geworden. Ik hoop dat jullie dit leuk gevonden hebben en het zelf ook eens gaan uitproberen. Erg leuk om te doen.






4 opmerkingen: