woensdag 8 februari 2017

Kleursprays maken met Derwent Inktense blocks

Hallo allemaal
Vandaag wil ik jullie een leuke toepassing van de Derwent Inktense blocks laten zien. 
Met behulp van een klein raspje maak ik zelf sprays om daarmee een achtergrond te maken.
We beginnen met het raspen van verschillende kleuren blocks. Hoe meer poeder je gebruikt hoe feller de kleur wordt. 


Doe de poeder in een leeg spuitflesje en  vul aan met water. Probeer de kleur eerst even  uit op een stukje proefpapier. Vind je de kleur te flets voeg dan nog wat  poeder toe. 


Ik heb een aantal flesjes gevuld met verschillende kleurtjes.

De sprays zijn op waterbasis, gebruik daarom aquarelpapier (bijv 300gr van Terschelling) dat veel vocht op kan nemen. 


Neem een stencil en spuit een aantal kleuren door het stencil op je papier.


Voeg kleurtjes toe totdat je tevreden bent. Laat de achtergrond goed drogen. Na drogen is Derwent Inktense watervast en dat is handig voor de volgende stap.


Ik ga nu verder met het bestempelen van de achtergrond. Hiervoor gebruik ik een klaproos van the  Crafter's Companion. Voor het inkleuren van de bloemen gebruik ik ook de Derwent Inktense blocks. Met een waterpen pak ik de kleur direct van het blokje af. Derwent Inktense is een vol pigment die veel kleur afgeeft en een mooie dekking geeft aan je kleurwerk.


En dit is het eindresultaat. Een leuke manier om je Derwent Inktense blocks eens op een andere manier te gebruiken. 


Groetjes 
Nel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten