maandag 13 februari 2017

Perfectly Flawed

Hallo blogvolgers, 


Wat leuk dat jullie een bezoekje brengen aan ons Colourstockblog. Door creaties te plaatsen in verschillende stijlen hopen we het jullie hier allemaal naar de zin te maken. Dat doen we dan ook met veel plezier. 


Ik vind het tegenwoordig heerlijk om bezig te zijn in mijn kleine art journal. Er valt ook voor mij nog veel in te leren maar ik geniet er elke seconde van. 


Over de dubbele pagina ben ik eerst twee kleurtjes PanPastel aan gaan brengen met de ovale sponzen.  Ik heb hiervoor gebruikt 280.5 Orange en 340.5 Permanent Red. Vind je de kleur na een keer te licht, fixeer dan even tussendoor en breng een tweede kleurlaag aan. Daarna opnieuw fixeren. 


Voor de volgende stap heb ik een van de nieuwe masks gebruikt van Pronty. Deze zijn uitermate geschikt voor de Gelli-plate maar natuurlijk o.a. ook heel goed te gebruiken met Versamark en PanPastel. 
Met een grote dauber heb ik Versamark door het mask heen aangebracht. Daarna het mask verwijderen en deppen met een van de twee gebruikte kleuren met je spons. Opnieuw fixeren.


Op de hoek van de pagina heb ik een van de masks teruggestopt in de vorm en heb ik wat witte PanPastel, 100.5 Titanium white aangebracht. Omdat ik dit maar heel licht wilde heb ik er geen Versamark op aangebracht maar direct met de spons op het mask gedept. Daarna gelijk fixeren. 


Dit heb ik rechtsboven in de hoek herhaald. Op sommige foto's komen de kleuren wat fletser over dan in de werkelijkheid. 


Op de rechterpagina ligt een vorm van een gezicht. Met een net wat donkerdere kleur rood, 340.3 Permanent Shade heb ik wat kleur aangebracht net over de rand van het gezicht zodat je de vorm kunt zien op je papier. 


Dit is een sjabloon van het merk Visible Image de stempels op deze art journal pagina zijn van hetzelfde merk uit een recent verschenen serie. Erg mooie stempels vind ik.


De zwarte stempel in de achtergrond heb ik aangebracht met Distress inkt. Op een paar plaatsjes een iets kleiner stempeltje met rode inkt. Het gezicht heb ik afgedrukt met Versafine Onyx Black. 

Hierna ging er iets mis, in die zin dat ik zo in het proces opgegaan ben dat ik vergeten ben om van de verdere stappen foto's te maken. Maar ik ga het jullie uiteraard wel uitleggen. 


Rondom de aangebrachte witte bubbles door de masks, heb ik met een Copic Multiliner zwarte stippen gezet en rondom de gekleurde bubbles het ik dat met een witte Molotow Acryl marker gedaan. 

Op een losse pagina ben ik heel veel bloemen gaan stempelen (Visible Image) en deze heb ik gekleurd met Molotow Aqua markers. Direct met de marker ingekleurd en niet verdunt. Omdat het zoveel bloemen zijn en je ze toch over elkaar heen gaat plakken heb ik geen aandacht besteed aan schaduw op de bloemen. Natuurlijk kun je ook eerst een vel aqaurel- of mixedmedia papier mooi op kleur brengen en er dan de bloemen op stempelen en uitknippen. De gebruikte kleuren: 005 Vermillion, 013 Turquoise, 010 Yellow Green en 003 Orange.


De bloemen uitgeknipt en even gekeken hoe ik ze mooi vond passen bij het gezicht. Ik heb eerst rondom de randen van de bloemen het witte van het papier even weggewerkt met een zwarte Copic Multiliner en ook lijnen getrokken rondom de bloemen nadat ze vastgeplakt zijn op de pagina.
Nog wat kleine bloemetjes op de pagina zelf afgedrukt en ook deze ingekleurd, direct met de punt van de Molotow Aqua Twin markers. Op de lippen het ik gebruikt 005 Vermillion hier overheen een klein beetje glans aangebracht met een Stella wink pen, clear.  016 Yellow Green heb ik de ogen licht mee ingekleurd.


Voor de tekst perfectly flawed heb ik een restje mixed media papier gebruikt. Dit heb ik eerst oranje gesponst met de PanPastel, daarna het bolletjesmask er weer op gelegd en met Versamark en rode PanPastel deze weer op kleur gebracht. Ook nu weer fixeren. De tekst is gestempeld met Versafine Onyx Black, de randjes heb ik gesponst met zwarte distress inkt. Hiermee ook een heel klein beetje alle randen van de pagina aangezet. Op de bloemen heb ik met diverse kleurtjes Molotow acryl markers de hartjes van de bloemen gestippeld. 

Hopelijk hebben jullie met plezier deze blogpost gelezen. Tot binnenkort!







14 opmerkingen:

  1. Prachtig en heel duidelijk , wat heb je dat mooi gedaan!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo anders, maar oohhhhh wat mooi Yvonne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi en heel helder beschreven. dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen