dinsdag 23 januari 2018

46 kleuren grijs

Hallo,

deze post is verschenen op het Copic Europablog. Ik mag van Sue haar mooie post gebruiken voor ons Colourstockblog
Sue Hastead bedankt.


Vandaag wil ik het met jullie hebben over al die grijze Copickleuren.


Copic heeft 46 kleuren grijs in de volgende vier kleurfamilies  - Cool, Neutral, Warm en Toner. 
Om je het verschil te laten zien, heb ik vier leuke kleine hondjes gekleurd, 
elk in een van de vier grijze kleurgroepen.

Elke kleur grijs geeft een eigen kleurgevoel aan het plaatje. Je kunt nu zien, hoe verschillend ze zijn.
Cool Grey (C)
koelgrijs
Koelgrijs heeft een beetje blauw in zich, 
waardoor het perfect is om sneeuw en andere witte dingen te kleuren.



Neutral Grey (N)
neutraalgrijs 
Neutraal grijs is de echte grijskleur, een mengsel van zwart met wit.

Warm Grey (W)
warmgrijs 
In warmgrijs zit een beetje bruin, wat het de vintageachtige kleurtoon geeft. 
Het is een prachtige grijskleur bij het kleuren van afbeeldingen 
die een wat oude uitstraling moeten krijgen. 
Ik gebruik hem vaak als ik niet teveel verschillende kleuren in een afbeelding wil hebben.  

Toner Grey (N)\
Tonergrijs
Tonergrijs zit tussen koelgrijs en warmgrijs, het heeft van beide iets.

De grijze Copics zijn een waardevolle aanvulling van jouw Copic-collectie. Je kunt ze op zichzelf gebruiken, maar ook om een te heldere kleur wat af te zwakken, of je gebruikt ze voor het aanbrengen van een schaduw.

Als je niet goed weet welke grijs je moet gebruiken, kijk dan naar het kleurenwiel en gebruik de koude grijzen bij de koude kleuren en de warme grijzen bij de warme kleuren.



Met de kleine hondjes die ik kleurde, maakte ik snel een kaart. 
De rode accessoires zijn gekleurd met Copic R59, R37, R43.



Dank jullie wel voor het voorbijkomen 
Happy Copic colouring

from Sue...xxx
Groeten Diny 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten