vrijdag 26 januari 2018

art journalpage met Copic Markers


hallo allemaal,

ik heb de afgelopen dagen gewerkt aan deze art journalpagina. De afbeeldingen op deze pagina heb ik ingekleurd met Copic Markers. 
Ik heb een fotocollages gemaakt om te voorkomen dat het een hele lange blogpost wordt (tussen haakjes staat naar welke foto wordt verwezen).


Ik begin met het gezicht waar ik een dunne laag E50 aanbreng (linksboven). De E50 is een koele beige, die mooi combineert met de warmere E tinten in de 0-serie. Ik gebruik deze kleur graag als basis, omdat in een huid altijd koele en warme tinten te vinden zijn. 

In de volgende stap (rechtsboven) breng ik vast schaduw aan met BV00. 

Daarna breng ik over de BV00 E00 aan (linksonder). Normaal gesproken meng je geen violet met geeltinten omdat dit tot bruin mengt, maar de BV00 met de E00 /000 maakt een warme huidskleur die dicht bij een echte huidskleur in de buurt komt.

Als laatste stap meng ik alle lagen samen met E000 (rechtsonder).


Voor de ogen gebruik ik als eerste laag de YG13 (linksboven).
Voor de donkere schaduw in het oog gebruik ik YG17 (rechtsboven).
Daarna gebruik ik voor meer diepte YG67 (linksonder). Ik breng ook nog extra YG13 rondom de ogen aan. 
Ik gebruik de YG13 ook om alle lagen in de pupil te blenden (rechtsonder). 


De lippen worden roze. Ik begin met een laagje RV02 (boven).
De bovenlip is altijd iets donkerder dan de onderlip, hier breng ik RV04 aan. Ik trek de kleur een beetje door naar de onderlip (linksmidden).
Voor de diepe schaduw gebruik ik RV06 (linksonder).
Alle lagen kleur ik daarna samen met de RV02. Met de RV02 breng ik nog een paar lijntjes aan op de lippen (rechts). 


Voor de rozen begin ik weer met RV02 (linksboven).
Daarna breng ik een donkere tint aan op de schaduwplekken met RV04 (rechtsboven). 
Voor de donkere schaduw gebruik ik RV06 en een beetje RV09 (linksonder).
Blend daarna alle lagen samen met de RV02 (rechtsonder). 



Bij de oranjebloemen gebruik ik achtereenvolgens:
YR 15 (boven).
YR16 (midden)
YR18 (onder).
Meng daarna alle lagen weer samen met de YR15.


De gele bloem is ook weer in laagjes opgebouwd.
Begin met Y13 (rechtsboven). Zoals jullie zien kleur ik niet altijd netjes binnen de lijntjes, maar de afbeeldingen knip ik toch uit, dus het komt later allemaal goed. En je kunt ook aardig  wat corrigeren in je kleurwerk als je met Copic Markers werkt. 

De 2de laag is Y15 (rechtsmidden).
De 3de laag breng ik aan met Y17 (rechtsonder).
Blend als laatste weer alle lagen samen met Y13 (links).




Voor de bloemstelen en blaadjes gebruik ik YG13, YG17 en YG67. 
Ik meng als laatste altijd alle lagen samen met de lichtste kleur. 


Voor de vogel gebruik ik eerst BV00 voor de schaduw (links). Meer diepte breng ik aan met W1 (rrechtsonder). Ik wil de vogel wit houden,  kies ik ervoor om verder geen andere kleuren aan te brengen. 


Voor de vlindervleugels gebruik ik alle eerder gebruikte tinten roze, geel en oranje. 


En dit is het eindresultaat. Ik heb alle zwarte elementen nog een keer extra zwart gemaakt met een marker. Je kunt hier bijvoorbeeld de Copic Multiliner voor gebruiken of een Molotov. 
Ik gebruik de marker ook om de quote te schrijven. 

groetjes 
Miranda



Geen opmerkingen:

Een reactie posten