donderdag 11 januari 2018

"Happy birthday to ewe"

Hallo Copic Fans,


Vandaag is het weer mijn beurt om jullie wat te laten zien. Ditmaal niet één tutorial maar twee mini tutorial's. Beide heb ik gebruikt op een kaart met een stempel van Kraftin' Kimmie genaamd Ewe are amazing.


Met Memento tuxedo black stempelde ik het schaap op een stuk Copic Papier. Met de W3 marker volg ik de lijnen van de artiest en trek een streep. Op plekken waar ik het zelf te wit vind zet ik wat extra strepen.


Aan de binnenzijde van de lijnen blend ik de lijn uit en verleng hem door er met de W1 overheen te gaan.


Deze stap herhaal ik met de W0 en de W00 makers.


Het wol van de schaap is nu klaar.


Voordat je het gras gaat kleuren teken je een lijn rondom je stempel, in het voorbeeld maak ik gebruik van een vierkant, dit teken ik af met potlood, dit worden mijn snijlijnen.


Bij deze techniek werk je naar je toe vandaar dat de schapen op zijn kop staan. Ik begin met de YG67. Met de stift maak ik een flikkende beweging waardoor de streep die je zet van dik naar dun gaat, met de strepen probeer je een X of een V te vormen. Ik maak drie "lagen" met de YG67 marker en herhaal deze stappen met de YG63 en YG61. Als laatste voeg ik bij het hek nog wat extra grassprieten toe met de YG67 marker


Vervolgens snij of knip je uit waar je de lijnen met potlood hebt neer gezet en is je gras klaar.


Op mijn kaart kleur ik de poten en het hoofd van de schaap in met E000E00E04E11E21 en R20 op de wangen breng ik met een witte gelpen wat "sproeten" aan. Het hek kleur ik in met E57E43, E33E31. Met een wolken stencil van My Favorite Things en tumbled glass distress inkt maak ik de wolken. Door middel van een stans maak ik een lijn om het geheel heen en kleur dan het gras in zoals ik hierboven heb uitgelegd met de YG67YG63 en YG61 markers. Tenslotte stans ik hem uit.



Uit het copic papier stans ik twee wolken van My Favorite Things en met Versafine zwarte inkt stempel ik de tekst deze komt bij de stempelset. Tenslotte plak ik het op een dubbele kraft kaart.


Als laatste weer een foto met de gebruikte Copic kleuren. 

Hopelijk was het weer leerzaam voor jullie en zie ik snel jullie schaapjes voorbij komen, tot de volgende tutorial!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten