zaterdag 13 januari 2018

Kaft pimpen met de Gelliplate.


Hallo allemaal

Allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Heel veel gezondheid en natuurlijk een creatief jaar.

Vandaag heb ik een boekje gemaakt waar ik met verschillende materialen zoals jute, tissues papier en koffiefilterzakjes heb gebruikt om de kaften te pimpen.
Je begint met twee kleuren acrylverf, ik heb hier verf van het merk van de Gelliplate gebruikt.



Als je bijv. rood en blauw gebruikt, mengen deze kleuren weer tot paars. 


Leg nu je jute erop en druk even aan.


Haal je jute eraf en maak een print van je Gelliplate op papier.


Rol nu met een brayer witte gesso uit leg daar een stencil op. Het stencil is van het merk Gelliplate.


Haal het stencil eraf druk het stencil af op het jute.


Nu ga je met tissuepapier en de koffiefilterzakje de Gelliplate bewerken,
Twee kleuren acrylverf uit rollen en leg je koffiefilter zakje erop.








Het koffiefilter zakje heb ik alleen kleur gegeven om daarna een aantal bloemen eruit te stansen.



Rol nog een keer met dezelfde kleur op de Gelliplate .Dan met jute en de foam stempels (cats & girls lijn van Studio Light) wat motieven aan gebracht.



Afgedrukt op tissues papier.


Zo heb ik verschillende materialen om de kaft van mijn boekje of andere voorwerpen te pimpen.
Van het koffiefilter heb ik bloemen gestanst. Het tissuepapier heb ik gescheurd en om een potje geplakt. En stukje tissuepapier heb ik verwerkt op het jute en papier.


Dit is het resultaat.Het is leuk om verschillende soorten materialen op de Gelliplate te bedrukken en deze verder te verwerken in verschillende soorten projecten.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Tot de volgende keer.

Groetjes Nel




Geen opmerkingen:

Een reactie posten