dinsdag 2 januari 2018

De cirkel is rond.

De cirkel is rond.

Hallo lieve bloggers,

Allereerst de beste wensen! Een gezond en liefdevol 2018 voor jullie en jullie naasten. 2017 was voor mij een jaar met ups en downs, maar gelukkig kon ik aan het einde van het jaar zeggen: de cirkels is rond. Alle puzzelstukjes zijn uiteindelijk op hun plaats gevallen. Aan de hand hiervan heb ik twee canvasdoekjes bewerkt met PanPastel en Gesso. Heerlijke spullen om creatief mee bezig te zijn.



Benodigdheden:

  • 2 canvasdoeken van 20 * 20 cm
  • Diverse kleuren PanPastel. Hier zijn gebruikt:
    • 520.1: Ultramini Blue Extra Dark
    • 520.3: Phthalo Blue Shade 
    • 560.5: Phtahlo Blue
    • 560.8: Phthalo Blue Tint
  • Witte Gesso 
  • Babydoekjes
  • Versamark
  • Tekststempel 
  • Giant Fixeerspray




Als eerste heb ik met de PanPastel een rondje getekend. Dit doe ik uit de vrije hand. Het hoeft  niet egaal rond te zijn. Er volgen nog vele lagen met een hoop kleuren.


Daarna heb ik met een iets lichteer kleur PanPastel het volgende rondje aangebracht. Ook dit weer uit de vrije hand.

Met nog een lichtere kleur PanPastel heb ik het midden ingekleurd. Ik gebruik naast de PanPastel tools ook gewoon mijn vingers. Heerlijke kliederen!


Hierna heb ik een begin en een einde aan de cirkel gemaakt.


Nadat ik dit met Panpastel heb gedaan, heb ik met een babydoekje een beetje witte Gesso gepakt en dit over de PanPastel gesmeerd. Ook hier gebruik ik gewoon mijn vingers om nog wat uit te wrijven. Na het aanbrengen van de Gesso laat ik het aan de lucht drogen. Als je de Gesso niet te dik opbrengt is dit vrij snel droog.


Daarna breng ik hier en daar nog wat PanPastel aan om wat diepgang te creëren.

Als ik tevreden ben leg ik de tweede canvas ernaast zodat "het verhaal" doorloopt.



Ik draai vaak het werk zodat ik makkelijker kan werken.  Nadat ik het eerste stuk heb aangebracht op de tweede canvas, maak ik ook het "einde".


Daarna ga ik op dezelfde manier het rondje maken. Diverse kleuren PanPastel op elkaar en naast elkaar.



Met de witte Gesso weer wat aangebracht en met de vingers even uitgesmeerd.


Nadat de Gesso gedroogd is heb ik hier en daar nog wat PanPastel aangebracht.


Met een tekststempel en versamark ga ik hier en daar wat tekst aanbrengen.


Op de Versamark duw ik de PanPastel. 


Daarna breng ik met een sponsje aan de randen nog wat PanPastel op. Dit maakt voor mij het schilderijtje af.







Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben en wens jullie een heel creatief jaar toe.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten