dinsdag 16 januari 2018

Creatief met Panpastel

Hoi allemaal,

vandaag wil ik jullie een andere manier van het gebruik van PanPastel laten zien.
De Layout van de kaart komt van Pinterest maar heb er wel mijn eigen draai aan gegeven.


Wat heb je nodig:
- witte rechthoekige kaart
- stukje cardstock in bijpassende kleur
- fluweelkarton
- achtergrond stempels
- versamark
- panpastel sponsen 
- Fixeermiddel
- dies om bloem mee te maken
- goudkleurige stift
- PanPastel : - 560.3 Phthalo Bleu Shade
                      - 220.3 Hansa Yellow Shade
     - 580.3 Turquoise
            - 580.8 Turquoise Tint
- zwarte Molotow marker


Op het fluweelkarton maak ik banen met een ovale spons en de PanPastel
Dit fixeer je.


Neem je achtergrondstempel be-ink die met Versamark en stempel die twee maal op een baan naar keuze. Neem je spons met dezelfde kleur PanPastel (doe er geen nieuwe Panpastel op) en wrijf zachtjes over je afdruk.


Dan is dit het resultaat.
Dit herhaal je met andere stempels op de andere kleurbanen die je hebt gemaakt.


Als je klaar bent, fixeer je alles. Ik gebruik Ghiant Academy Fixative. Die bevalt me erg goed


Daarna uit elke baan twee rondjes gestanst.
De randen van de cirkels wat bewerkt met distressinkt.


Daarna uit de rest van van panpastel blad de bloemen gestanst en de punten met een goudkleurige stift bewerkt.
Ook de twee versieringen gestanst en goudkleurig gemaakt.


Alles geordend op mijn kaart en vastgeplakt.


Als laatste mijn bloem geplakt en met een zwarte Molotow markers kleine streepjes langs de cirkel gezet.
Zet je tekst erbij en klaar is je kaart.

Ik hoop jullie weer een ideetje aan de hand te hebben gedaan om ook eens uit te proberen.
Heel leuk om te doen en niet moeilijk.
Veel plezier met het maken en we zien jullie creaties graag op onze Faceboekpagina.


1 opmerking: