zondag 1 november 2015

Bokeh techniek, maar dan net even anders

Hallo allemaal,



Daar ben ik weer met een kaart.
Misschien hebben jullie mijn vorige post gezien over de Bokeh techniek, dat heb ik ook deze keer weer toegepast bij mijn creatie. Het is zo`n leuke techniek die ook nog eens heel simpel is.
Het enige wat ik dit keer anders heb gedaan is dat ik geen stempelinkt heb gebruikt
maar gesso. Dit heb ik heel iets met wat water verdund. Het nadeel van gesso is
dat je het tussendoor even droog moet laten worden, voordat je er weer een cirkel overheen maakt.

Oke, dan zal ik nu mijn kaart laten zien,


Allereerst heb ik deze vogel ( roodborstje)  gestempeld en met PanPastel ingekleurd.
Daarna gefixeerd en uitgeknipt. Ook ben ik nog even met een zwarte stift langs de kniprandjes gegaan om deze mooi af te werken.

De kleuren die ik voor het roodborstje heb gebruikt zijn:
orange - 280.5
orange shade - 280.3
burnt sienna 740.5
natural grey 820.5
raw umber ex d 780.1

Daarna heb ik op een vel vrij glad papier diverse strepen PanPastel door elkaar gezet.
Deze mooi in elkaar over laten lopen door met een oval spons rondjes te draaien.
Is het naar je zin dan even fixeren. Dan ga je op dezelfde manier te werk als met de Bohek techniek die ik HIER heb uitgelegd. Alleen nu met gesso i.p.v. inkt.

Voor die strepen heb ik de volgende kleuren PanPastel gebruikt:
Diarlylide Yellow 250.8
Utra Marine Bleu 520.8
Turquoise Shade 580.3
Permanent Red 340.5


Het papier met de cirkels heb ik op maat geknipt en deze gemat op zwart papier.
Vervolgens deze nogmaals gemat op een oranje kleurig stuk cardstock.
De vogel heb ik er opgeplakt en met een kleine tekststempel en een touwtje met wat bloemen
vond ik het vol genoeg. 

Ik heb hem weer met plezier gemaakt en ik hoop dat jullie
ook veel plezier hebben met deze techniek.



1 opmerking: