zondag 22 november 2015

Woman.......of colour and shapes




Hallo  bloglezers,

Vandaag heb ik voor jullie een mix van een gelli-print achtergrond en Pan Pastels gemaakt. Een hele goede combinatie want door de acrylverf krijgt het papier een goede 'bite' (ruwer oppervlak) om de Pan Pastels aan te laten hechten. Je hoeft eigenlijk niet eens Versamark inkt te gebruiken. Tenzij je natuurlijk een stempel afdruk wil bewerken met Pan Pastel.

Dit is de Gelli print waarop ik begonnen ben......
Ook deze zal ik binnenkort (24 november) stap voor stap laten zien op mijn blog voor Gelli-arts Colourstock.




Dit keer heb ik zelf een masker gemaakt omdat ik iets in gedachten had voor deze achtergrond. Dus even zoeken op Pinterest, vergroten en printen en op karton verstevigd uitgeknipt.

Dit op de ondergrond gelegd en hier omheen gesponsd met een beetje Versamark.
Hierna heb ik de Pan Pastels Burnt Sienna en Burnt Sienna shade aangebracht met een Pan Pastel tool. Hierna wrijf ik daar zachtjes overheen met een stukje keukenrol of zachte doek om de Pan Pastel een beetje te laten vervagen.

Pan Pastels:

Burnt Sienna-740.5
Burnt Sienna shade-740.3
Burnt Sienna Extra Dark- 740.1
Metallic Pan Pastel Light Gold- 910.5
Metallic Pan Pastel Rich Gold- 911.5



Dit is het resultaat......ik wilde meer contrast en diepte.....
close-up, hier zie je de mooie gouden glans van de ARA verf goed


Dus de Pan Pastel Burnt Sienna Extra Dark erbij gepakt en hier en daar meer accent gegeven

Nu het cirkel stencil erbij gepakt en de Metallic Pan Pastels Light Gold en Rich gold.
Hier en daar enkele cirkels extra geaccentueerd met de goudkleurige Pan Pastels

En tenslotte het werk gefixeerd met de Ghiant Fixatief van Colourstock. Even een paar minuten laten drogen en je werk geeft niet meer af en je kunt weer verder werken met volgende lagen.



en weer even een close-up.......

Hierna heb ik een mooie swirl stempel geembosst met goud embossing poeder en een mooie tekst die mijn gevoel bij dit werk helemaal verwoordde. Beide stempels zijn van Magenta.

Een mooie tekst van Georgia O'Keeffe, een talentvol schilderes.

Ik was echt happy met het eindresultaat en vond het ook erg leuk om deze twee mediums met elkaar te combineren.

Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben om je Pan Pastels en Gelli-prints tevoorschijn te halen en te gaan spelen!
En wil je weten hoe ik de Gelli-print gemaakt heb, kijk dan op 24 november op mijn blog voor de stap voor stap! Ook kun je eens een kijkje nemen op de Facebook pagina's van Gelli-arts Colourstock.
Je kunt ze hier en hier vinden.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer,











9 opmerkingen: