donderdag 26 november 2015

Magnolia kerstgroet; Merry Christmas



Hallo, leuk dat je weer komt kijken naar wat ik gemaakt heb. Ik weet dat mijn moeder gek is op kerstgroepen, dus heb ik voor haar met een aantal Magnolia stempels een kerstgroep gemaakt en die ingekleurd, met uiteraard de Copic markers. Deze keer heb ik gewerkt met drie kleurgroepen. Eén voor de huid, één voor de kleding en één voor de dieren. Ik wens je veel kijkplezier!


Als eerste begin ik met de huid. Eerst kleur ik de huid in met de E000.


Om een mooie schaduw te creëren kleur ik met E04 de plaatsen waar ik het het donkerst wil hebben. 


Ik heb de schaduw dus met E04 gedaan, die is erg donker maar met E21 blend ik deze uit.


Als laatste kleur om de gehele de huid te kleuren gebruik ik E01, je ziet nu mooi schaduw en alles blend mooi in elkaar over.


Ik start hier met een lichte ondergrond voor de kleding en haren, Dit is W3. De W tinten geven een warm grijze kleur en zijn goed te gebruiken voor de "Vintage" kleuren.


Vervolgens heb ik met W7 en W5 de kleding en haren verder gekleurd. Hier zie je goed dat de W kleuren een beetje grijs/bruin zijn. Ik vind ze super mooi en kleur er ook vaak mee.


Om  een  mooi contrast te krijgen tussen donkere en lichte kleding heb ik de overige kleding en schoenen gekleurd met W5, W3 en W1. Zo zie je dat je met één kleurserie heel goed een complete afbeelding in kunt kleuren.


Ik heb het lammetje en het bokje gekleurd met C5, C3 en C1. Dit past erg mooi bij het warme grijs



Hopelijk kunnen jullie iets met de tips over het kleuren met de W serie van de Copic Markers.

Tot de volgende keer



4 opmerkingen:

  1. Erg mooi ik heb er ook een kaart van gemaakt laat hem jou nog zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaart. Bedankt voor de duidelijke uitleg hoe je het hebt gekleurd.

    liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend tafereeltje met prachtig kleurwerk. Dank voor de uitleg!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen