zondag 15 november 2015

Eenvoudig met PanPastel

Na een heerlijke vakantie in de zon, is de overgang naar kerstkaarten voor mij wel erg groot.
Ik maak erg graag kerstkaarten en de komende tijd kan ik dus mijn hartje ophalen. 
Van al die prachtige herfstkleuren krijg ik zin om aan de slag te gaan, dus hier het resultaat van de eerste.


Voor deze serie heb ik de stempels van Love at Xmas van Penny Black gestempeld op tekenpapier en ze met PanPastel ingekleurd. Op dit mooie papier kan ik met een penseel werken wat erg prettig is. De kleuren kun je prachtig in elkaar over laten lopen.


Ik begin altijd met de huid en de haren en pas daar de rest op aan. Ik werk eerst met een droge penseel en later zet ik met een natte penseel de accenten b.v. streepjes in de haren.



Omdat dit een serie van vier kaarten is, vermeld ik even alle gebruikte kleuren:

Red Iron Oxide Tint 380.8 - Red Iron Oxide Shade 380.3 - Raw Umber 780.5 - Raw Umber Extra Dark 780.1 - Magenta Shade 430.3 - Neutral Grey 820.5 - Orange Extra Dark 280.1 - Yellow Ochre 270.5 - Permanent Green 640.5 - Permanent Red Shade 340.3 - Permanent Red Extra Dark 340.1 - Black Fine 013 - White Coarse 012.



Nadat ik alle afdrukjes heb ingekleurd fixeer ik ze.
De afwerking heb ik heel simpel gehouden zodat de afbeeldingen beter tot hun recht komen.
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om ook met PanPastel aan de slag te gaan. 

 Kleurige groetjes,





1 opmerking:

  1. Zien er weer mooi uit, gezellig zo'n serie samen, stimuleert me om weer vlug met de pan pastels aan de gang te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen