zaterdag 7 november 2015

On a cloudy day.......


Hallo bloglezers,

Ik ben vandaag in de wolken........ haha niet figuurlijk.....maar letterlijk. Deze grote achtergrond stempel leent zich perfect voor de Pan Pastels. Je krijgt er een prachtige wolkenlucht mee.  Zelfs nog beter dan met stempel inkt!
 Dit zijn ook kaarten die zich goed lenen voor een condoleance of sterkte kaart. Ik heb er twee gemaakt in verschillende kleuren.
Ik heb voor jullie weer een stap voor stap op de foto gezet.

Daar gaan we.........je kunt je spullen er evt. bij pakken en gelijk mee doen! En ja, natuurlijk zou ik het leuk vinden om ook jullie creaties te zien.



Dit is een grote achtergrond stempel die bestaat uit allemaal hele kleine puntjes die een wolkenlucht weergeven.
Ik ben begonnen met
de twee lichtste tinten  
Pan Pastel Ultramarine Blue tint- 520.8
Pan Pastel Violet tint- 470.8

Beink de stempel met Versamark(transparante vette inkt)
Leg je papier erop en wrijf goed aan( dit vind ik prettiger werken dan afdrukken op de traditionele manier gezien de grootte van de stempel)

Zo ziet de eerste stap eruit na het aanbrengen van de Ultramarine blue tint (je kunt wel zien dat ik de deze kleur al heel veel gebruikt heb, tijd voor een nieuwe!)
Voor het aanbrengen van al deze lagen gebruik ik de Big Oval sponge, m'n favoriete spons voor grote oppervlakken.

Hierna zet ik er de Pan Pastel Violet tint overheen zodat je een mooie mengkleur krijgt.

Nu nog nog wat verdiepen aan de randen met Ultramarine Blue -520.5


Nog even de 3 gebruikte kleuren op een rij


Nu over naar de tweede kleurstelling, deze keer heb ik voor de Pan Pastel Turquoise gekozen
Turquoise-580.5


Hier ook weer accenten aangebracht met de twee volgende tinten Turquoise:
Turquoise shade-580.3
Turquoise extra dark-580.1

Met een gum potlood nog even wat extra ' witte' accenten aangebracht door hier en daar wat Pan Pastel te verwijderen.
Met een gum kun je Pan Pastel verwijderen en omdat er aan een potlood een punt zit kun je hiermee nog wat fijner werken. Ook kun je kneedgum gebruiken waar je een puntje aan kunt ' kneden'. Dit is alleen wat zachter als het potlood.

Zo, nu even beide achtergronden fixeren met een goed fixatief van Ghiant. Doe dit in een goed geventileerde ruimte of even buiten als dit kan.


Nu verder met het bewerken van de achtergrond
De takken heb ik gestempeld met Versamark en bewerkt met de Pan Pastel Turquoise 


Dit heb ik ook herhaald in de linker onderhoek


Om lagen te creëren en diepte aan te brengen nog een gedeelte van de takken met Versamark gestempeld en met Pan Pastel Turquoise extra dark bewerkt
Hierna nog eenmaal een stukje van de takken eroverheen gestempeld met een donkergroene inkt en een mooie bijpassende tekst gestempeld.

En dit is dan het resultaat......

En dan het resultaat van de blauw/paarse versie
De mooie pluimen in laagjes gestempeld met Versamark en bewerkt met Pan Pastel Pearlescent Violet-954.5 en Pan Pastel Violet 470.5 
Daarna een bijpassende stempel inkt die net een wat donkerder effect geeft. Tot slot nog een takje op de voorgrond geembosst.
Een mooie tekst erbij en klaar.



Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben. Als je nog vragen hebt, stel ze!
Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer,













2 opmerkingen:

  1. Miranda je zet me wel aan het werk hoor. Prachtig. Natuurlijk ga ik dit uitproberen. Wat een zachtheid die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen