donderdag 5 november 2015

Laagje over laagje met PanPastels

Dit keer heb ik gekozen voor een naturel kaartje. Met twee kleuren PanPastel uit een kleurlijn kun je al een heel leuke achtergrond maken. Ik gebruikte hiervoor Yellow Ochre Tint (270.8) en Yellow Ochre Shade (270.3). Voor de finishing touch voegde ik Rich Gold (911.5) toe.


Op een stuk van 11cm x 11 cm glad 300 grams stempelpapier breng je eerst een laag Yellow Ochre Tint aan.


Met transparante embossinginkt stempelde ik een paar keer de stempel 'bubbeltjes plastic'. Dit is een geweldige  achtergrondstempel en voor allerlei toepassingen te gebruikten.
De afdrukjes kleurde ik met een kwastje in met Yellow Ochre Shade.


Voor de volgende laag stempelde ik eerst een paar keer een 'honinggraad' stempel. Ook deze is mooi voor achtergronden. Ik kleurde de afdrukjes met Rich Gold met behulp van een fijn kwastje.


Over de achtegrond heb ik vervolgens de 'muzieknoot' gestempeld met een bruine dye inkt.



Op een apart stukje papier heb ik weer Yellow Ochre Tint aangebracht en hierop met een bruine parelmoerachtige inkt de vlinder gestempeld. Knip de vlinder uit. En op weer een stukje van 6cm x 6cm heb ik Yellow Ochre Shade aangebracht en hieroverheen gestempel met de honinggraad. En deze weer gekleurd met Rich Gold. Op de onderstaande foto kun je zien welke onderdelen je bij deze stap hebt verzameld.


Mat de twee vierkanten op koperpapier en plak deze op elkaar. De vlinder kun je 'laten vliegen' door het lijfje direct vast te plakken op je kaart en onder de vleugels 3d tape te plakken. Het formaat van de kaart is 13,5cm x 13,5cm.











1 opmerking:

  1. De kaart is prachtig opgebouwd, Corine.
    Ik klikte op de link in FB, omdat ik benieuwd was hoe je dit had gedaan.
    Dankjewel voor de duidelijke uitleg.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen