zaterdag 28 november 2015

Live, love, laugh



Ergens aan het begin van dit jaar heb ik voor het eerst een Art Journal workshop gevolgd. Ik vond dit gelijk ontzettend leuk. Tijdens deze workshopdag kregen we ook een klein Art Journal om in te gaan werken. Ideaal om te proberen of je het leuk vindt.
Ik was gelijk verkocht natuurlijk. 
Hieronder probeer ik je uit te leggen hoe ik te werk gegaan ben bij het maken van de ondergrond. 
Vergeef me dat de 1e foto wat minder mooi van kleur uitgepakt is. Ik kon deze helaas niet meer opnieuw maken. 


Ik ben begonnen met het opzetten van drie kleurtjes PanPastel uit de basisset Diny's favorite. In dze set zitten 10 kleuren die echt perfect op elkaar afgestemd zijn. Daarna heb ik de pagina's gefixeerd. 

Wat stukjes tissuepapier met tekst heb ik erop geplakt met Ara gel medium. Hierover heen heb ik nog wat van dezelfde kleurtjes PanPastel aangebracht. 
Dit zijn de kleuren:
620.5 Phthalo Green
560.5 Phthalo Blue
680.5 Bright Yellow Green
Daarna opnieuw gefixeerd.


Bovenaan de pagina heb ik met Versamark inkt wat wolkjes stempels van Katzelkraft aangebracht. Hierover heen heb ik wat PanPastel 780.8 Raw Umber tint aangebracht. Daarna nog een masker erop gelegd van Dutch Doobadoo en op een paar plaatsen heb ik hier wat zwarte distress inkt op aangebracht. 


Als laatste is er een scriptstempel opgeplaatst. De zwarte lijnen zijn een stempel van Dylusions. Deze heb ik erop gestempeld met Versafine inkt Onyx black. Zelf vond ik mijn ondergrond zo wel af. 


Op een vel DCP papier ben ik daarna wat vogels, katten en muizen gaan stempelen. Deze zijn allemaal van Katzelkraft. Ik vind ze echt helemaal geweldig. Ze zijn met Copic Markers ingekleurd daarom heb ik ze gestempeld met Memento inkt.
Na het inkleuren heb ik ze uitgeknipt en opgeplakt. 
Als tip wil je ik graag meegeven dat het handig is om de stempels ook op je pagina af te drukken op de plaats waar je deze op gaat plakken. Zo hoef je bijvoorbeeld niet de snorharen van de kat uit te knippen. 


Ook de tekststempels zijn van Katzelkraft. Ik heb ze echter los geknipt en op een andere manier verwerkt. Alle figuren heb ik na het opplakken omlijnd met een zwarte Copic multiliner. Ik vind dat alles dan net wat mooier afsteekt tegen de achtergrond. Hiervoor heb ik de 0,3 en de 0,5 gebruikt.


Dit is uiteindelijk het gehele plaatje geworden. Ik weet nu wel heel zeker dat ik dit nog veel vaker wil gaan doen. Deze pagina's maken vond ik echt genieten.
Ik heb heel wat Copic kleurtjes gebruikt:
Roze vogel: RV02, V04, RV06 en RV09
Rood met groene vogel: R35, R37, R39, YG01, YG03 en YG07
Snavels: Y13 en Y17
Muisjes: C1, C4, C6, RV00 en RV02
Groene kat: YG01, YG03, YG07 en YG09
Blauwe kat: BG53, BG49 en BG57
Oranje kat: deze heb ik met YR kleurtjes gedaan, omdat ik deze al even geleden gekleurd had weet ik helaas niet meer precies welke ik gebruikt heb.



Ik hoop dat jullie mijn post net zo leuk vinden om naar te kijken als dat ik deze vond om te maken. 
liefs en ik hoop tot een volgende keer!



4 opmerkingen:

  1. Helemaal leuk, ga ik eens uitproberen.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh love it ! Mooie kleuren, mooi ontwerp, mooie poezen ... gewoon perfect !!
    Ik kijk al uit naar de panpastelcursus.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What beautiful pages, love each detail.
    Lieve groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen