dinsdag 18 april 2017

Life is beautiful

Hallo allemaal,

Vandaag een kaart waarvan ik de basis getekend heb. De prachtige blauwe kleuren van de PanPastel springen er echt uit. De kaart straalt het uit: Life is beautiful.


Welke materialen heb ik gebruikt:
Tekenpapier Schut (rode blok);

Potlood KOH HB5
PanPastel:
Turquoise: 580.5
Turquoise Shade: 580.3
Phthalo Blue Tint: 560.8
Phthalo Blue: 560.5
Titanium White: 100.5
Ultramarina Blue Shade: 520.3
Ultramarine Blue: 520.
VersaMark;
Fix Basic
Ghiant 
Witte structuur pasta.


Als eerste heb ik de basis van de kaart getekend met potlood en met behulp van tekensjablonen.


Daarna ben ik met  PanPastel de grote vlakken gaan kleuren en heb ik met een tint donkerder de schaduw aangebracht.




Aansluitend ben ik met meerdere blauwe PanPastel kleuren de rondjes gaan inkleuren. Hierna heb ik de kaart gefixeerd.


Aansluitend ben ik met diverse stencils wat structuur gaan aanbrengen. Hiervoor de VersaMark en  PanPastel gebruikt. De PanPastel breng ik deppend aan, zodat er geen vlekken ontstaan.


Op een nieuw stuk papier ( groter dan het eerste stuk) heb ik de achtergrond gemaakt. Na het aanbrengen van de PanPastel, gefixeerd.


De kaarten op elkaar geplakt.


Daarna met een stencil structuurpasta aangebracht. Ik heb de structuurpasta van de kaart naar de achtergrond over laten lopen.


Nadat de structuurpasta goed gedroogd is, heb ik de tekststempel aangebracht. Waarna de kaart klaar is.




Ik hoop dat ik jullie hebben kunnen inspireren. Ik wens jullie heel veel plezier met de PanPastel! Heel veel lentegroeten!












1 opmerking: