donderdag 6 april 2017

Spread your wings en winnaar Student Gelli plate

Hallo allemaal!
Voor deze blogpost ben ik zomaar begonnen in mijn Art Journal met alleen het plan om iets met een vogeltje te doen en te werken met PanPastel, leuk om zomaar het proces te laten groeien. Werken jullie met een vooropgezet plan of laat je je leiden door wat er komt?



De pagina's waren al bewerkt met witte gesso. Ik koos de geel en blauwtinten om de achtergrond te bewerken:
*Hansa Yellow 220.5
(er zat nog een beetje warmgeel aan mijn sponsje Diarylide Yellow 250.5)
*Turquoise 580.5
*Phthalo Blue 560.5
Met het grote Pronty Mask stencil Winter fun bracht ik het bladpatroon aan met Versamark en een sponsdauber en bewerkte het daarna met Bright Yellow Green Shade 680.3


Daarna bracht ik, met hetzelfde stencil, de bloemen aan met gesso en een sponsje.


Met de stempelset stempelde ik in de achtergrond, de tekst van de quote met Distress Oxide (net nieuw van de Art Specially en wilde ik even proberen, stempelt ook prima) en het vogeltje met zwart. Ik bewerkte het vogeltje met een beetje bruin wat nog aan mijn make up stokje zat.


Leuk om met een dopje of de zijkant van een bankpasje Versamark te stempelen om nog wat meer textuur in de achtergrond te krijgen. Ik gebruikte hiervoor dezelfde kleuren van de achtergrond. Met donkergroen Permanent Green Extra Dark 640.1 bracht ik nog een keer het blad aan en wat schaduw.


Voor de afwerking gebruikte ik Hansa Yellow 220.5 in de rondjes en bracht accenten aan met de Molotow Markers Signal White en Shock blue middle. Met een rietje blies ik spetters vanaf de punten van de Markers, de Liquid Chrome Marker geeft mooie zilver spetters!


Zie je ze glimmen?


Als laatste voeg je nog wat tekst en embellishments toe. Door de blaadjes zelf te kleur te geven met PanPastel, passen ze mooi bij de sfeer van het geheel.



En dan nu de winnaar van de Student Gelli plate. Leuk dat er zoveel reacties waren op het blogbericht, op mijn blog en op Facebook! Uit alle reacties heb ik een winnaar getrokken, dat is geworden:


Bertine Vermeulen-Klarenbeek! 
Gefeliciteerd Bertine, als je een mail stuurt naar boukjesworkshops@gmail.com , dan stuur ik het pakketje naar je toe.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!


6 opmerkingen: