maandag 24 april 2017

Stoer dessinpapier variaties

Hallo allemaal,

Het is zo leuk om met de Gelli plate zelf je dessinpapier te maken! Ik wilde deze keer wat stoere kleuren gebruiken om in ieder geval een mannen/jongensproject ermee te kunnen maken.


Door de grote Gelli plate (8x10") te gebruiken,heb je gelijk een vel dat groot genoeg is om er een cadeau envelop mee te maken! Ik heb de afdrukken gemaakt op gewoon printerpapier.


Ik heb de startersset van de Ara verf, waarmee je prima zelf kleuren kunt mengen. Hier zie je dat je maar een paar drupjes nodig hebt om een mooie print te kunnen maken...






Ik gebruikte dit prachtige nieuwe zelfklevende stencil Circles van Pronty, (binnenkort leverbaar). Dit is een sticky stencil, heel handig als je gaat sjabloneren bijvoorbeeld. Ik gebruikte het beschermvelletje van dun plastic voor de Gelli plate. Door dit dunne velletje te gebruiken en op een gebrayerde Gelli plate te leggen, kun je gelijk een afdruk maken over het plastic heen


Je krijgt dan bijvoorbeeld zo'n print als hieronder, erg leuk om hier later met een andere kleur op verder te werken!


Doordat ik foto's wilde maken, was de verf al gedeeltelijk opgedroogd en kreeg ik niet een complete print en bleef er nog veel moois achter op de Gelli plate...


Door nu een andere kleur over deze ghostprint aan te brengen, neemt hij weer verf van de onderlaag mee en krijg je prachtige patronen!


Zo maakte ik met behulp van het stencil ook onderstaande prints. De eerste terwijl het plastic laagje er nog op zat (negatief van het stencil) en de tweede als je het plastic laagje eraf haalt en dan je print maakt. Allebei mooi om verder mee te werken!


De eerste kreeg een laagje groen/blauw erover.


De tweede kreeg een laagje koperglans. (Met deze print heb ik uiteindelijk de cadeau envelop gemaakt!)


Met de Gelli plate blijf je spelen, hier een aantal op een rij. Allemaal variaties door alleen maar te spelen met één stencil en kleurtjes verf!



Dit stencil heb ik gebruikt voor het maken van de cadeau envelop. Handig als basis om zelf naar wens aan te kleden.  


De Molotow Markers en Liquid Chrome Marker gebruikte ik om stipjes te zetten en spetters te blazen met een rietje. Een toef van een vogeltje met bloemetjes, veertje en blaadjes maakt de cadeau envelop af.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten