donderdag 20 april 2017

Why fit in....

Hallo blogvolgers,



Als beginnend Art journaller, vind ik het steeds leuker om te doen. Zelfs als het niet helemaal zo uitpakt als ik dat zou willen! Wat nog regelmatig voorkomt natuurlijk. Iedere keer leer ik weer wat bij. Tenslotte ben je nooit te oud om te leren toch! De producten van Colourstock zijn natuurlijk heel geschikt om hiervoor te gebruiken.


In het Art Journal, deze keer in mijn vierkante, heb ik drie kleurtjes PanPastel aangebracht met een ovale spons. Dit zijn de gebruikte kleurtjes: 560.3 Phathalo Blue Shade, 520.5 Ultramarine Blue en 640.5 Permanent Green. Een leuk klein mask van Pronty en met een dauber daar doorheen wat Versamark aangebracht. Verwijder je mask en wrijf er voorzichtig wat PanPastel overheen. Hiervoor heb ik dezelfde kleurtjes gebruikt en alleen ingewreven met de PanPastel die nog aanwezig was op mijn sponsje.


Dit heb ik nog een keer herhaald met een tweede masker van Pronty. 


 Ook masker nummer drie is van Pronty op dezelfde manier aangebracht en heel licht ingewreven met wat zwarte PanPastel.


Creaties maken in een Art Journal is voor mij nog heel veel proberen en kijken hoe het uitpakt. Maar ik geniet er intens van! Met het vogeltjes mask van Dylusions  wat Memento de luxe, in de kleur wedding dress aangebracht door het mask heen. 


Uiteindelijk zie je er niet zoveel meer van maar het maakt toch deel uit van je opgebouwde achtergrond. 


Nu ga ik verder met wat stempels van Dylusions. Zoals je op de foto kunt zien heb ik gestempeld met Versafine, Onyx black. 


Ook alvast het meisje gestempeld en wat randjes eromheen.  De blaadjes heb ik ingekleurd met een waterpenseel. De kleurtjes 001 Primary Yellow en 016 Yellow Green heb ik aangebracht op een acryl stempelblok en een beetje gemengd. Heel weinig water gebruikt en de kleur over de achtergrond van PanPastel aangebracht. Dat gaat prima. 


Het meisje op mixed media papier van Strathmore  afgedrukt en ingekleurd met de Molotow Aqua Twin Markers met de volgende kleurtjes:
Gezichtje: 019 Brown
Haren: 003 Orange en 005 Vermillion
Kleding: 001 Primary Yellow. 003 Orange en 005 Vermillion.


Met een witte Molotow marker accenten op de blaadjes aangebracht en op het meisje zelf hier en daar. Wat leuke vogeltjes erbij...tja en toen ging er iets mis. Ik had alle tekst op de achtergrond willen stempelen maar ..oeps.. ik maakte een foutje. Zoals het hier nu op de foto is beviel me toch niet helemaal.
Ja en als het niet naar je zin is dan toch maar even aanpassen.


Een stukje Strathmore mixed media papier gepakt. Dit een beetje ingekleurd met de eerder gebruikte kleurtjes PanPastel. De randjes even zwart gemaakt met een Copic Multiliner en daarmee ook even opnieuw omlijnd. Hier en daar nog wat wit aangebracht met een Molotow marker. Zie zie je maar dat je altijd wel weer tot een oplossing komen.
Nu vertel ik het je maar dat doe ik natuurlijk niet altijd hihihi...


Mijn grote inspiratie bronnen zijn toch zeker Miranda van den Bosch en Dyan Raeveley.
Ik heb het gelukt gehad dat ik bij beiden al fantastische workshops heb mogen volgen.

Ik wens jullie vandaag een heel fijne dag. Hopelijk met een beetje meer zon want dat kunnen we allemaal goed gebruiken!




5 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf! Ik moet er echt eens voor gaan zitten!
    Bedankt!

    X
    Diana
    Diana's Creations

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan, maar je weet....niet mijn smaak.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een duidelijke uitleg. Ik begin dit ook steeds leuker te vinden, maar de stap om het te doen vind ik eng😀

    BeantwoordenVerwijderen