vrijdag 7 april 2017

Van losse diertjes naar compleet 'plaatje'..



Goedemorgen allemaal,
Vandaag ben ik er weer om het blog te vullen.
 Met een klein beetje inspiratie middels een foto tutorial...

Ik ben aan de slag gegaan met deze onwijs leuke boerderij diertjes van My Favorite Things.
Er zitten hele fijne Dies bij waarmee je ze in een handomdraai uit stanst.



En dan heb je leuke diertjes zonder achtergrondje en daar moest natuurlijk verandering in komen.
Ik laat jullie stap voor stap zien hoe je met je Copic Markers een leuke weide maakt voor je diertjes:-)

De 1e 4 stappen:

*1 Ik ben begonnen op de eerste foto rechts bovenin met de B0000, dit zie je nog bijna niet op de foto. Ik heb niet de wolk zelf geprobeerd te tekenen, maar de ruimtes er tussen. Je hoeft hiervoor niet heel nauwkeurig te werken, bibberhanden zijn hier juist enorm handig. Haha!
*2 Met de B41 heb ik wat schaduw hier en daar aangebracht.
*3 Met de B0000 ben ik al deppend over de B41 gegaan.
TIP: Een goed gevulde marker is hierbij echt wel een pre!
*4 Grijs hoort natuurlijk ook in de lucht en met de C00 heb ik op willekeurige plekken wat grijze schaduw aangebracht. Je hoeft nog steeds niet 'netjes' te werken, want wolken zijn dat immers ook nooit perfect van vorm.

Hieronder zie je de 4 volgende stappen:

*5 Met de C1 heb ik de C00 her en der wat verder aangezet.
*6 En daar heb ik met de C00 weer overheen gedept. Netjes kleuren hoeft niet.
*7 Dan kun je tevreden zijn, maar ik wilde nog wat extra blauw in de lucht dus heb de B41 nog een keer gepakt.
*8 En die heb ik nog een keer bewerkt met de B0000.

De volgende 4 stappen

*9 Om de lucht af te maken heb ik met de Colorless Blender de wolken nog wat vervaagd. Als de lucht nog nat is ga je zien dat als die is opgedroogd dat hij mooier wordt.
*10 Dan ben ik toe aan het gras. Met de YG93 heb ik eerst het hele veld ingekleurd. Weer niet netjes, want je ziet het straks toch nauwelijks terug.
*11 Met kleurnummer YG17 heb ik het grootste gedeelte van het gras erop gezet. Met kleine streepjes op willekeurige plekken, ook wel de flick beweging genoemd!
TIP: Waar je op moet letten is dat je van onder naar boven gaat en niet van boven naar benden. 
*12 Met de YG67 vul je het grootste gedeelte van de lege plekjes op het veld in op dezelfde manier als bij foto 11.

De laatste 4 stappen

*13 Dit is per ongeluk dezelfde foto als foto 12 dus deze kun je vergeten:-)
*14 Met de BG96 zet je hier en daar nog wat donkere grassprietjes. Hoeveel? Net wat jezelf mooi vindt.
*15 En dan de laatste stap...de , bloemetjes'. Met de kleuren Y04 en Y08 maak je zoveel bloemen als jezelf wilt. Deze stap kun je natuurlijk ook overslaan. De bloemen op het gras moet je even een paar keer aan stippen, om ze goed zichtbaar te krijgen. 
*16 Nog een close-up van het achtergrondje...



Ik heb er voor gekozen om met een randje het achtergrondje nog mooier uit te laten komen.


En op bovenstaande foto's heb ik een tafereeltje afgemaakt met de boerderij diertjes waar mijn blogpost mee begon.
Veel leuker toch dan gewoon wat losse diertjes?

De kleurnummers die ik heb gebruikt voor de diertjes heb ik ook nog voor jullie

Koe - E0000, E000, E00, E40, E41, E30 en E31
Paard - E0000, E00, E31, E33, E35 en E57
manen E23, E25, en E29
Boom - YG11, YG13, YG05 en YG17
stam E42, E43 en E47
Kuiken - Y0000, Y11 en Y13 
Muis - C00, C1 en R21

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is voor iedereen. Zijn er vragen stel ze gerust, ik beloof met een antwoord terug te komen!

Een hele fijne dag en graag tot de volgende keer!





1 opmerking: