dinsdag 22 december 2015

Colourful Pan Pastel



Hallo lieve bloglezers,

Vandaag mijn laatste post voor 2015. De kerstdagen nog in zicht en het einde van het jaar nadert. Tijd ook voor familie en samenzijn!

Deze keer heb ik een kaart voor jullie gemaakt met PanPastel in lekker felle kleurtjes. Ook dit keer met een stap voor stap. Ik heb gewerkt op het fijne fluweelpapier.

Hieronder zie je de materialen waarmee ik gestart ben:

Pan Pastels:

PanPastel Permanent Red 340.5
PanPastel Magenta 430.5
PanPastel Orange280.5

Ik heb eerst met de dicht ronde stempel en Versamark diverse rondjes gestempeld en bewerkt met de genoemde kleuren PanPastel. 

tijd om even te fixeren........(doe dit wel in een goed geventileerde ruimte of buiten)

Hierna heb ik alleen de rand van de stempel beinkt met Versamark en daarmee diverse keren eroverheen gestempeld. En ook weer bewerkt met de PanPastel. Hierdoor krijg je als het ware een meer transparant rondje.


De andere stempel heeft alleen een ronde outline en hiermee heb ik de cirkels geaccentueerd en resterende stukjes wit nog ingevuld met PanPastel.



Toen met het motief stempel en bijpassende kleur stempelinkt sommige van de rondjes bestempeld. Dit kan natuurlijk ook met de PanPastel, dan is het effect iets zachter........


En dan de kleine witte accenten met de Molotov marker gezet. Voor mij persoonlijk is dit de fijnste en meest witte acrylinkt in een marker die ik ooit gebruikt heb.


Nu de afbeelding en tekst op de voorkant nog........wat gaan we erop doen?
Het werd een bijpassende bloem die helemaal ingekleurd is met Molotov markers. De randen eromheen heb ik getekend met de Copic multi liner nr. 0.5 en voor de fijnere accenten heb ik de  Copic multi liner nr. 0.1gebruikt.


en hieronder de gebruikte Molotov markers( One4 all, 1,5 mm cross over punt)

Neon Orange fluorescent-218
Neon Pink fluorescent-217
DARE Orange-085
Traffic Red- 013
Violet HD-042



Ik heb ook nog enkele rondjes geaccentueerd met de Copic Multi liner 0.5 en witte Molotov marker zoals je hieronder kunt zien.
De tekst is van Magenta en de rondjes en bloem zijn van Carabelle.




Dan wil ik jullie allemaal fijne dagen wensen en een goed begin van het Nieuwe Jaar!









6 opmerkingen: