zaterdag 5 december 2015

Turn your face

Wat is het toch leuk om op oud Hollands papier te werken. De PanPastels kunnen hier goed op gebruikt worden. 
"Less is more" is voor deze kaart mijn uitgangspunt. Meestal maak ik goedgevulde kaarten, dit keer dus meer wit gelaten en alleen de afbeelding ingekleurd met PanPastel.

Stempel eerst met zwarte watervaste inkt op oud Hollands papier een bloem, een vogelhuisje en een tekst. Deze stempels zijn van Paper Artsy.


Kleur de bloem in met Turquoise (580.5) en Phthalo Blue Shade (560.3).

Zorg dat bij het inkleuren je ondergrond schoon is. Ik leg meestal een wit vel onder mijn werk. Zeker omdat ik nu rechtstreeks op de kaart in kleur, dan wil ik vlekken voorkomen.


De bloemstengel heb ik ingekleurd met Bright Yellow Green (680.3) en Chrom. Ox. Green Shade (560.3).


Het vogelhuisje met Burnt Sienna (740.5) en Red Iron Oxide Shade (380.3). Je kunt hier en daar ook nog een beetje Turquoise gebruiken.



Dit is het eindresultaat. Een clean and simple card!




Het tekstje is erg fijn, maar op zich op de kaart wel goed te lezen. 
Onderstaand ter verduidelijking te tekst.

Turn your face
to the sun and the
shadows will always 
fall behind you.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten