vrijdag 11 december 2015

Prettige feestdagen

Hallo allemaal,

Over een paar weken is het alweer kerst. Dus nog even tijd om wat kerstkaarten te maken. Ik vind het altijd erg leuk om met afwijkende kleuren te werken, dus geen standaard rood of groen voor mijn achtergrond. Het nadeel vind ik dan wel dat er moeilijk bijpassend achtergrond papier voor te kopen is. Daarom ben ik met PanPastel gaan werken om zelf een mooie achtergrond te maken. Dat is toch eigenlijk ook veel leuker om zelf te maken! Ook bijpassende accessoires kon ik niet vinden in de juiste kleur dus ook die heb ik zelf gemaakt. Kijk je mee?



Ik heb de afbeelding natuurlijk gekleurd met Copic Markers. De bontrand en het bolletje aan de kerstmuts heb ik versierd met Stickels. Dat geeft een mooi en sprankelend effect. De kerstbal heb ik voorzien van een laagje glitter en daarna met Glossy Accents bewerkt zodat het een glazen bol lijkt.


De achtergrond heb ik zelf gemaakt met PanPastel en clear embossingpoeder. Ik ben begonnen met het stempelen van de tekst met Versamark. Dat is een plakkende doorzichtige stempelinkt, die de meesten van jullie vast wel kennen. Hier strooi je embossingpoeder overheen. Doordat je de poeder verhit heb komt er een soort van plastic laagje op. Zodra je er met PanPastel overheen gaat werkt dat als een resist (afstoting) zodat de kleur van je PanPastel niet of nauwelijks opgenomen wordt. Ik heb twee kleuren gebruikt, grijs en groen. Deze kleuren komen ook in de afbeelding van het elfje terug.
Zorg er wel voor dat je je PanPastel achtergrond nog even fixeert.


Om ook de accessoires dezelfde kleur te geven als mijn afbeelding heb ik de kerstster zelf gekleurd met twee Copic Markers. G94 en RV69. Op een stukje wit papier heb ik gekleurd en daarna de kerstster uitgestanst. Zo kun je dus altijd je eigen bijpassende kleuren papier of accessoires maken.


Dit is het eindresultaat. Hopelijk heb ik jullie kunnen inspieren om zelf  je achtergrond en of accessoires te maken. Er is zoveel meer mogelijk met je Copic Markers dan alleen maar je afbeelding kleuren. Ook zo mooi om samen te gebruiken met PanPastel. De combinatie is werkelijk prachtig en  een ware aanvulling bij het kaarten maken.

De Copic kleuren die ik heb gebruikt zijn
groen: G21, G28 en G94
Rood: R85, R56, RV69 en RV99
Grijs: C1, C2, C5 en C7

De PanPastel kleuren zijn
921.5 Pewter
660.3 Chrom. Oxide Green Shade


Tot de volgende keer weer,
creatieve groet


1 opmerking: