dinsdag 1 december 2015

Hoera hoera


Hoi allemaal,

Zo af en te kan ik helemaal opgaan in het knutselen. Met als gevolg dat ik helemaal vergeet  tussendoor foto's te maken. Dit project is daar een voorbeeld van. Van de week was ik aan het experimenteren met mijn Gelli Plate. Want ik wilde uitproberen wat het resultaat zou zijn als ik ARA acrijlverf verwerk op zwart kraftpapier.  Ik ben heel tevreden over het resultaat. Ik heb wat foto's gemaakt om te kunnen laten zien op Facebook. Daarna ben ik snel verder gegaan want ik wilde ook een leuke achtergrond maken voor mijn Aurora Wings Sprite ( dat is de mooie digitale stempel hierboven). Dat is erg goed geluk! Zelfs de ghost-print was perfect. Maar toen ik deze blogpost wilde gaan geen schrijven kwam ik er achter dat ik geen foto's heb gemaakt van het maken van de ghost-print. Gelukkig kan ik jullie wel vertellen wat de kleuren zijn die ik heb gebruikt en natuurlijk ook van wie het stencil is dat ik heb gebruikt.
Ik heb voor jullie wel een foto gemaakt van de mono-print.


Wat heb ik gedaan om dit effect krijgen: Eerst heb ik heb een beetje ARA M610 Groen Metallic verdeeld over de Gelli Platte. Daarna heb ik een stencil op de Gelli Plate gelegd en daar overheen heb ik  ARA C260 Goud verdeeld met een brayer. Toen heb ik het stencil verwijderd en de verf overgebracht op zwart Kraftpapier. Normaal druk ik het papier goed aan om de verf over te brengen, maar dat heb ik deze keer niet gedaan. Daardoor zat er nog wat verf op de plate en daarmee is de achtergrond van deze creatie gemaakt.

Het stencil wat ik gebruikt is van Pronty, dit is een groot A4 met de naam "bladeren".

Dit zijn de voorbeelden van mijn experiment. Daarvoor heb ik de volgende kleuren gebruikt:
voor de paarse:  M570 Magenta Metallic
voor de blauwe: M600 Turkoois Metallic
voor de groene: M610 Groen Metallic
Dit is allemaal gedaan op zwart kraftpapier.

Tja ........ en dan kan ik het toch niet laten om een afdrukje ingekleurd met Copic Markers te verwerken op mijn project.
Dit blijf echt mijn favoriete kleurtechniek. De Sprite is van Aurora Wings " Pigtails of Wisteria Flowers ". De bloemen zijn stempels van Dylusions en zijn beide in gekleurd met Copic Markers.
Het zwart/witte  randje heb ik zelf gemaakt met behulp van een Dylusion Art Journal blok.
Dit zijn de kleuren die ik deze keer heb gebruikt:
Huid: E0000-000-00-11-04 en R20
Groen tinten: YR01-03 en G07 - 14
Oranje/geel tinten: Y13-15-18 en YR04-07
Het zwart op de bloemen: Zwarte Multiliner 0,3 en BS

De zwart/witte lijnen zijn gedaan met een zwarte en witte Molotow.

Dat was die voor deze keer. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Tot de volgende keer.


5 opmerkingen:

  1. Wat een liefie, Saskia. Prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous work, Saskia!! Beautiful coloring.
    Mitzi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem helemaal geweldig,en de achtergrond is echt schitterend. Het contrast vind ik ook erg leuk,de achtergrond echt herfstig terwijl het elfje heel licht en zomers is. Mooiiiiii!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooo, wat gaaf gemaakt en wat mooi geworden!!
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen