maandag 7 december 2015

Gelli-plate en PanPastel


Hallo bloglezers,

Vandaag heb ik een van de GP (lees Gelli-plate) achtergronden van mijn eerste GP blogpost afgemaakt. Soms vragen mensen.......wel leuk al die achtergronden ....maar wat doe je er nu mee? Nu, er zijn veel manieren en dit is er een van. Zoals bij de laatste GP blogpost heb ik hier ook weer Pan Pastel, een fineliner en wat witte accenten op verwerkt.
Dit was een van mijn achtergronden van de eerste GP blogpost, als je die nog niet gezien hebt, kijk dan hier.....

Een stap voor stap en hieronder zie je de gebruikte PanPastels:

PanPastel Magenta: 430.5
PanPastel Ultramarine shade: 520.3
PanPastel Titanium White:100.5(niet op de foto)



Ik heb het positieve gedeelte van het masker op de achtergrond gelegd en de rest even afgeplakt. Nu wat Versamark aangebracht met het sponsje en aangebracht in het masker.


Dit is hoe het eruit zag nadat ik PanPastel Magenta en Ultramarine shade had aangebracht. Ik heb een gedeelte niet bewerkt met PanPastel zodat er een lichtere plek ontstaat.

een close-up......

Nu het negatieve gedeelte van het masker erop leggen.......dat vind ik zo fijn bij maskers waarbij allebei de gedeeltes te gebruiken zijn.


En nu wat Pan Pastel Titanium white eromheen aanbrengen (zonder Versamark). Dit creëert een soort mist.......

Hier zie je het rozen masker van Pronty wat ik ga gebruiken......


Eerst wat gesponst met  Versamark in de open gedeeltes van het rozenmasker
Toen de PanPastel Ultramarine shade aangebracht met een PanPastel tool.


Toen heb ik de roos vorm geaccentueerd met een Copic multiliner 5 en voor het silhouette heb ik de Copic multiliner 2 gebruikt



En tenslotte de totale kaart waarbij ik het woord " Dream' van de Artistic Inspirations sheet van Chocolate Baroque heb gestempeld en een swirl gesneden die ik later heb geembosst met clear embossingpoeder.



Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben met een van de manieren om een GP achtergrond te combineren met de mooie PanPastels en te verwerken tot een kaart. 
Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer!






9 opmerkingen: