zondag 13 december 2015

Never give up

De laatste weken ben ik aan het experimenteren met Copic schaduwkleuren om meer diepte in mijn kleurwerk te krijgen. Het is leuk om allerlei kleuren te gebruiken zoals BV tinten of B tinten maar ook YG of G. 
In het werk van vandaag heb ik BV tinten gebruikt.


De huid is opgebouwd uit verschillende lagen E00. Daarna breng ik E01 en E93 aan. Alle lagen blend ik bij elkaar met E000.  Voor de schaduwen heb ik BV00 gebruikt en voor de diepe schaduwen BV02.



De digi (van Crafts and Me by Sara Burrier) heeft heeeeeeeel veel haar om te kleuren. Echt een leuke uitdaging. Voor de haren heb ik gebruikt E08 en E09 en YR01,15 en 16.  Meestal begin ik met de donkerste kleuren in de schaduwen maar deze keer ben ik met de lichtste kleur begonnen, om te kijken of het uitmaakt. Met de lichtste kleur starten maakt het wel gemakkelijker om highlights goed aan te brengen en in de gaten te houden. Met de donkere kleuren ben ik snel geneigd te veel aan te brengen waardoor het geheel donkerder wordt.
Het is een kwestie van uitproberen wat je zelf fijn vindt om te doen.



En dit is de hele pagina in mijn art journal, dit keer een vierkant formaat. 
Voor de bloempjes in het haar wilde ik een contrasterende kleur gebruiken en ik daarom gekozen voor paarstinten. Ook omdat ik deze paarstinten als schaduw in het gezicht heb gebruikt. 
Bloemenkleuren: BV00, 01, 02, 13, 17 en 34
Blaadjes, jurk en ogen: YG11, 17, 61 en G99

groetjes en tot over 14 dagen



3 opmerkingen: