vrijdag 31 juli 2015

School out for summer

Hoi allemaal,

Vandaag laat ik jullie een "nieuw" product zien dat ons designteam gaat gebruiken.
Tijdens de DT dag van Colourstock zijn we ontzettend verwend met een schitterende goodiebag. Eén van de producten in deze goodiebag, was een prachtige set met Ara acrylverf.






Ara acrylverf is een op de Gerrit Rietveld Academie ontwikkelde studieverf. De Ara acrylverf is geschikt voor toepassing op de meeste schone en vetvrije ondergronden, geschikt voor  muurschilderingen en het maken van collages. Ara kunstenaarsacrylverf is gemaakt van een 100% zuivere acrylemulsie en op lichtechtheid geselecteerde pigmenten. Ara acrylverf is daarom briljant en zeer duurzaam. Deze Acrylverf wordt tot nu toe eigenlijk alleen maar gebruikt door kunstschilders.
Ara is een echt Nederlands product. Het wordt geproduceerd in de verffabriek van Old Hollands Classic Colours.
Naast de standaardkleuren heeft Ara een breed assortiment aan speciale kleuren zoals Metallic, Pearl en Neon kleuren.

Ik ben zo blij met deze acrylverf, dat ik de eerstvolgende dag gelijk een paar kleuren erbij gekocht heb!

Op de foto hieronder kun je zien dat je Ara acrylverf  heel goed kunt gebruiken op papier. Deze verf is ideaal voor het creëren van een originele achtergrond. Dus ook heel geschikt voor kaartenmakers! Uiteraard is deze acrylverf ook bijzonder geschikt voor Mixed Media projecten.






Helaas ben ik vergeten om foto's te maken tijdens het creëren van deze achtergrond.
Natuurlijk kan ik jullie wel vertellen welke stempel, mallen en kleuren Ara acryl verf ik gebruikt heb.





De kleuren Acrylverf in deze achtergrond:
A1 - Titanium White
M610 - Groen Metallic
M600 - Turkoois Metallic

De kleuren heb ik verdeeld over een Gelli Platemet een brayer. Daarna heb ik het spinnenwebmasker op de Gelli plate gelegd. 
Daar overheen heb ik een maks met letters van Dutch Doobadoo gelegd. In de volgende stap heb ik een bloemenstempel van Plaid geplaatst.

Toen ik hiermee klaar was, heb ik Schut Artist Drawing Papier 225 gram op de verf gelegd. Als je er nu een brayer overheen rolt, wordt de verf overgebracht op het papier. De verf is bijna direct droog. 

Als je een A4 papier gebruikt, kun je daar eventueel het mooiste gedeelte uithalen.
  




Ik heb deze digi van the Fairy Garden, gekleurd met Copic Markers. 

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt.
Huid: E000-00-11-13
Mond: R20-21-22-24
Vleugels van elf: BG000-BG10-B11-13
Kleding: B63-66-69 en G07-12-14-16
Bij: Y35-38 en YR23-24-27  
Vleugels van de bij: BG0000-000-N0
Zadel: E07-09


De tekst heb ik zelf gemaakt in Word en uitgeknipt, het is trouwens een tekst van een oude hit van Alice Cooper, voor wie deze nog kent!


Ik hoop jullie te hebben geïnspireerd om ook eens met deze Acrylverf aan de slag te gaan.
Tot de volgende keer!






3 opmerkingen:

  1. Heeeeel mooie kaart. Alles mooi: de achtergrond, de achtergrond achter de achtergrond, de stempel. En Alice Cooper....tja....mijn jeugd. Vond 'm geweldig. Heb nog ergens een 'lp'.... oeps....oma spreekt.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad....alles is weer mooi aan de kaart Saskia!!
    En weer super gekleurd!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is hij mooi Saskia, en die verschillende technieken daar kunnen we nog veel van leren, super.

    BeantwoordenVerwijderen