woensdag 1 juli 2015

Worth to remember

Hallo allemaal,

Vandaag weer een kaart van mijn hand,


Je zou dit ook heel goed in een art journaling boek kunnen gebruiken.
Ik bschrijf hieronder wat ik heb gedaan.

Eerst heb ik op een stevig glad kaartenkarton van 14,5 cm x 14,5 cm met een 
Molotow masking marker diverse cirkels getekend.


Deze worden na het drogen een soort plastic laagje.


Hier ben ik met diverse kleuren PanPastel overheen gegaan.
De kleuren kun je natuurlijk geheel naar eigen keuze gebruiken maar dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:

Yellow Ochre Shade  270.3
Magenta                     430.5
Orange shade             280.3
Yellow Green shade  680.3
Phthalo Blue             560.5

Heb je de kleuren aangebracht dan de hele kaart even fixeren.


Leg nu een mask op de kaart en ga op een paar plekken er overheen met 
een verfrolletje en Versamark inkt.


Strooi hier een glitter embossingpoeder overheen, tik het overtollige eraf en 
ga het met een heattool verhitten zodat de embossingpoeder in de Versamark inkt smelt.


Ik heb het in twee hoeken voorzien van Versamark en embossingpoeder.


Als het na het verhitten afgekoeld is kun je met je vingers of eventueel een keukenpapiertje
de cirkels die je met de Molotow getekend hebt eraf wrijven.


Die cirkels zijn dus wit gebleven.
De plekken waar de embossingpoeder zit kunnen niet verwijderd worden.


Nu heb ik de kaart verder versierd met zwarte strepen langs de rand.
Die je heel mooi met een Molotow marker kan maken. Ik heb een tekstje uitgeprint en in stukken op de kaart geplakt. Ook deze heb ik voorzien van een zwart randje.


Als laatste nog een grote vlinder die ik gestempeld heb met een 
blauw/grijzige inkt.

Ik vond het weer erg leuk om te maken en dit weer met jullie te delen.

Een hele fijne dag verder en graag tot gauw,




1 opmerking: