vrijdag 7 juli 2017

"Unfolding"


Goedemiddag lieve allemaal,

Wie kent ze niet? De mooie brushstroke stempels van Penny Black. De stempel die ik heb gebruikt heet the Unfolding.



Bij mij was het liefde op het eerste gezicht toen ik deze een tijdje geleden leerde kennen.
Je krijgt een beetje een aquarel effect mee vind ik!

Normaal stempel je een afdrukje op je papier en ga je die inkleuren. Deze stempels werken echter net andersom. Je kleurt je stempel zelf in met je Copic Markers. Spuit er een dun laagje Activator op en drukt daarna je stempel af op papier, Als je dit met behulp van de Misti doet, kun je moeiteloos de stappen herhalen tot je tevreden bent met het resultaat.

 

Deze kaart is gemaakt m.b.v de Misti en Activator vloeistof!

Nu zat ik er over te denken wat een pech je hebt dat als je ook die liefde voelt, maar geen Misti hebt. Of geen activator...de mijne is op kwam ik achter:-) 
Ik ga hieronder uitleggen dat je de stempels dan ook best kunt gebruiken, maar je dan anders te werk moet gaan!


Ik heb met mijn allerlichtste kleur inkt die ik kon vinden in huis de stempel beinkt en op de
'gewone' manier afgedrukt op Perfect Colouring Paper. 

Je moet echt heel goed kijken om de bloem te kunnen ontdekken op de bovenstaande foto:-)
Maar dat is ook de bedoeling, want we gaan er gewoon overheen kleuren!


Ik heb gebruik gemaakt van de kleuren BV0000, V20, V22, V25 en V28.

Op iedere foto zie je welke Copic Marker ik heb gebruikt bij elke stap!


Je gaat steeds deze stapjes herhalen en voegt steeds een kleurnummer toe die een tint donkerder is en gaat vervolgens stap voor stap weer terug naar de lichtste marker.


Ik probeer vrij 'transparant' te kleuren, om zo het aquarel effect van de eerste kaart een klein beetje te kunnen evenaren. 

Bij de laatste laag heb ik de BV0000 weggelaten, maar wel de uiterste randjes nog een keer extra aangezet met de V28.


Hier zie je dat de bloemen helemaal zijn ingekleurd!


Hierna heb ik de blaadjes en de takjes ingekleurd.
Blaadjes - G40, G43, G46 en G29
Takjes - E13, E25 en E27


De meeldraden van de bloem heb ik er op gezet met een Molotow Acrylic 1mm extra fine marker.

Voor de achtergrond heb ik gebruik gemaakt van een stukje van een achtergrond stempel van Studio Light - Stampsl186. Deze heb ik gestempeld met Memento - Desert Sand. 

Het tekstje is van Marianne Design en het stans randje om de kaart heen van My Favorite Things.

Zijn er vragen stel ze gerust en dan wens ik jullie voor nu allemaal een hele fijne dag toe!






9 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten en een prima uitleg maar ik heb nog wel een vraag....is activator hetzelfde als de 0-copic-refill?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Diny, verschillende benamingen voor een en hetzelfde artikel....af en toe zie je door de bomen het bos niet meer. Ik zal het eens uitproberen met mijn äctivator"hahaha

      Verwijderen
    2. Dank je wel Angeli! Diny had het antwoord op je vraag al gegeven had ik gezien!

      Verwijderen
  2. Prachtige kaarten en uitgebreide duidelijke uitleg. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen