zondag 2 juli 2017

having a conversation with yourself...



Voor mijn project van vandaag heb ik hele berg leuke producten uit het assortiment van Colourstock gebruikt. 
De ondergrond heb ik bewerkt met Ara verf , een mooie acrylverf. 


Ik heb de kleuren dioxazine violet, transparent red oxide en ivoorzwart licht verdund met water en met een groot penseel snel aangebracht op mixed media papier. 



Leg een stuk huishoudfolie over de natte verf en laat het een tijdje liggen. 


Hoe langer het folie blijft liggen hoe leuker het effect. Ik heb hem zelf iets te snel weggehaald, maar omdat er nog vele lagen verf overheen gaan, laat ik het nu zo. 


In dunne lagen heb ik vervolgens cadmium oranje, donkergeel azo en donkerrood metallic aangebracht, met mijn vingers. 
Als je op de natte verf wat water spettert en dit vervolgens af dept met een keukenrol krijg je leuke spetter op de achtergrond. 


Voor nog wat meer structuur breng ik met een sponsje en een stencil nog wat verf aan, deze keer neon pink, een mooie transparante verf, die niet dekkend is. De onderlagen zijn hierdoor nog zichtbaar. 


De achtergrond ziet er na al deze lagen nu zo uit.  Toch miste ik nog iets en wel structuurpasta. 


Ik heb de structuurpasta met behulp van een paletmes en een stencil aangebracht. Maak na gebruik het paletmes en stencil goed schoon, structuurpasta droogt hard op en verandert de structuur van je stencil.


Als laatste heb ik wat Angelina fibers aan elkaar gestreken met een lauw strijkijzer. De Angelina Fibers kleven aan elkaar als ze verwarmd worden, maar kunnen niet aan iets anders (bijv. papier) kleven. Om de fibers aan het papier te hechten, heb ik wat bonding powder van Wow gebruikt. 


Op deze foto zie je de mooie glans van de Angelina Fibers. 



In een kleurboek van Hannah Lynn ( I dream in color) zat deze leuke kunstenares op een paddenstoel. Ik heb haar ingekleurd met Derwent kleurpotloden. Maar al basis gebruik ik eerst een laagje Copic Markers. 


Ik breng slecht een paar kleurtjes Copics aan. Daarna ga ik verder de kleurpotloden van Derwent. 


Op de huid breng ik light sand, soft pink, peach aan en later nog wat brown black. Dit zijn de kleurtjes van Coloursoft, uit de Studio-lijn gebruik ik nog gunmetal. 


Daarna begin ik aan de haren. Met Studio watercolour nr 6, Coloursoft bloodorange, loganberry en bright orange, breng ik diepte aan in de kleur. aan het einde besluit ik voor de diepste schaduwen nog wat brown black aan te brengen. 



Voor de jurk gebruik ik Artists claret, Coloursoft loganberry, scarlet, deep red, cranberry brown black, black en dove grey. Alle roodtinten heb ik voor zowel de jurk als de paddenstoel gekleurd. Alleen heb ik bij de jurk meet loganberry en cranberry gebruikt. Bij de paddenstoel juist meer scarlet en deep red. 



Voor het groen heb ik gebruikt Studio watercolour nr 28, Studio grass green, Coloursoft midgreen en brown black. Deze kleuren groen heb ik ook gebruikt voor de ogen. 




En dit is het eindresultaat er uit.

groetjes en tot de volgende keer
Miranda




1 opmerking: