woensdag 5 juli 2017

With all her heart....


Hallo beste blogvolgers, 

Wat leuk dat ik jullie weer mag begroeten op ons Colourstock blog. 
Ik vind het steeds leuker om in een Art Journal te werken. 


In stapjes neem ik je even mee in het maken van mijn pagina. 


Op mijn pagina heb ik een hele pagina met voorbedrukt tissue papier geplakt met Artists' Acrylics Gel Medium Mat. Lijm de pagina in en druk heel voorzichtig je tissue papier op je pagina. Zorg ervoor dat er overal voldoende gel medium onder zit anders krijg je bubbels. 


Wat uitstak over de pagina aan tissuepapier heb ik weggehaald met een schuurblokje van Tim Holtz.


Kies een paar kleurtjes Molotow refills uit. Neem kleurtjes die goed samen kunnen, geen kleuren die samen bruin geven.  Ik heb de volgende kleurtje gebruikt: 012 Cyan, 016 Yellow Green en 015 Dark Green.


 In eerste instantie wilde ik het met een kwastje op gaan brengen, wat uiteraard ook kan, maar ik heb me bedacht en het met blending tooltjes gedaan. Zorg er wel voor dat je pagina eerst goed droog is. Gebruik eventueel een heattool.


Door de gelmedium eronder krijg je dat vlekkerige effect op je pagina omdat dat niet overal even dik of dun is aangebracht, neem het wat meer of minder van de inkt op. 


Even lekker spetteren met een witte en zwarte Molotow Acryl Marker en met groene Versafine nog een achtergrond stempel aangebracht. Deze komt uit een set van Carabelle. 


Met blauwe Versafine er nog wat vlindertjes (ook van Carabelle) op afgedrukt en nog wat leuke gele spettertjes erbij. 


Bij Mischief Circus kun je online de meest geweldige digitale afbeeldingen, scrapkits, of hoe je het ook wilt noemen, kopen. Het leek me erg leuk om hier mee aan de slag te gaan. Omdat ik ze erop wilde lijmen met de gelmedium heb ik ze afgedrukt met watervaste printer inkt. Doe dit wel voorzichtig want de inkt van de Molotow Aqua Twin Markers is uiteraard wel op waterbasis.


De pagina kon nog wel wat meer gebruiken, wat bijpassende vlinders en een leuke tekst. 
Daaromheen werk ik dan nog graag even met een Copic Multiliner, hier en daar nog een wit accentje met een Molotow acrylmarker mag natuurlijk ook niet ontbreken. Toen alles er opgeplakt zat vond ik dat het geheel nog wat meer witte spetters kon gebruiken, dus nog een keer de witte Moltow acrylmarker erbij gepakt. Ik heb er zo van genoten om deze pagina te maken. Echt zo geweldig leuk om achtergronden te maken met de Molotow Aqua twin markers refill. Dit kan natuurlijk ook als je geen refills hebt dan gebruik je de markers. 
Tijd voor het eindresultaat.


Heel graag tot een volgende blogpost!




2 opmerkingen:

  1. Yvonne wat ziet dit er schitterend mooi uit!!
    Heb ook met belangstelling je duidelijke tekst en uitleg gelezen, dankjewel hiervoor.
    Het lijkt allemaal zo simpel, zoals je het beschrijft, maar in werkelijkheid, vind ik, is het een hele klus om dit geweldige resultaat te bereiken.
    Dat je er zelf plezier aan hebt beleefd, blijkt heel goed uit het eindresultaat.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen