zaterdag 1 juli 2017

Little mermaid


Hoi allemaal,

Deze keer ben ik een keer afdrukje gaan kleuren dat ik al een hele tijd had liggen, maar ik was er eigenlijk nog niet aan toe gekomen om het te kleuren. Het leuke aan dit plaatje, vind ik, is dat de vinnen van de vissen terug komen in de kroon van de zeemeermin.

De achtergrond heb ik gemaakt met verschillende Various Ink, Activator en Yupo-papier. 
Het leuke van dit papier is dat je nooit het zelfde effect kunt krijgen...............
hoe hard je het ook probeert.

 Als je dit papier gebruikt kun je het beste werken met Stazon Inkt. 
De stempels die ik gebruikt heb zijn van Dylusions en Design by Ryn.

Om de druppels wat meer op te laten vallen heb ik ze opgevuld met Mod Podge Dimensional Magic.

De bladeren van de water planten heb ik gekleurd met Molotow black, zodat ze wat meer impact hebben.  

Deze keer ga ik jullie in stappen laten zien hoe ik de vinnen van heb gekleurd.


stap 1: eerst heb ik een gedeelte van de vin met klein zwiepjes ingekleurd met YR21
stap2 : daarna heb ik met Y35 nog meer zwiepjes gezet over een gedeelte van YR21
stap 3: ik heb het zelfde gedaan met Y38, maar ik ben niet overal even streepjes gezet.



 stap 4: met YR21 heb ik de rest van de vin dicht gekleurd.
stap 5: met YR04 heb ik zwiepjes gezet tot ongeveer de helft van vin
stap 6:  vanaf de YR04 heb ik met de Y35 kleine zwiepjes tot ongeveer 1/4 van het einde gemaakt....zodat je een mooie lichte overgang heb.

stap 7: met YR07 heb ik zwiepjes gezet tot ongeveer 1/4de  van de vin, omdat de vin al nat is van de vorige laagjes blenden de kleuren al mooi.
stap 8:  met YR04 heb ik de zwiepjes verder verlengd tot ongeveer helft van de vin.
stap 9: met YR09 trekt je nog hier een daar zwiepjes om wat structuur in de vin te brengen.


Het afdrukje is van ArteRo en heet Little mermaid.
Alle witte puntje op het afdrukje zijn gezet met een witte Molotow.

Ik heb de volgende Copic kleuren gebruikt.
Huid: BV31 - E000 - 00 - 04 - 21 en R20
Ogen: YG03 - 05 -17
Lippen: R20 - 21 -22
Haren: C6 - 8 -10 - B12 - 14 - 16 - 18
Kroon: YR04- 07 - 09 - 21 - Y35 - 38, YG03 - 05 -17 , YR23 - 24 - 27
Vissen: Kroon: YR04- 07 - 09 - 21 - Y35 - 38

Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. Vavavoem..... ik blijf me iedere keer weer verbazen over wat jij maakt. Super.
    Kleuren die bij mij nog ongebruikt in de tas zitten.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen