zondag 23 juli 2017

Mica en Gelliplate


Hallo allemaal

Vandaag heb ik een een post gemaakt met de Gelliplate en mica. Mica is eigenlijk gewoon transparant 'plastic'. 
Ik ben begonnen met de grote Gelliplate deze heb ik eerst beplakt met schilderstape.


Ik gebruik Ara slow dry medium om de droogtijd van de verf te verlengen, dit meng ik met de gele en rode acrylverf en rol het uit op de gelliplate. 


Daarna plaats ik er een mask stencil op, deze is van Pronty.



Hierop leg ik plastic noppenfolie en dit druk ik op de gelliplate, over het mask stencil heen.


Vervolgens haal ik het folie, mask en daarna ook het schilderstape van de gelliplate af en dan krijg je dit: 


Op de nog lege stukken op de Gelliplate breng ik vervolgens blauwe acrylverf aan.


Daarna breng ik met een kammetje streepjes aan in de blauwe verf, en zet ik met een wattenstaafje nog wat stipjes. 


Dan maak ik hier een afdruk van op mica. 


Er blijft genoeg achter op de Gelliplate voor een tweede afdruk op normaal papier.


Daarna heb ik nog wat witte acrylverf over de restjes heen gerold om de gelliplate schoon te maken.


En dan krijg je er nog een leuke achtergrond uit



Uiteindelijk heb ik met de mica afdruk 2 kaartjes gemaakt. Ik heb de mica met lijmspray op de kaart geplakt. 



En de andere pagina's heb ik als art journal pagina gebruikt op A5 formaat en die zien er zo uit:



Dus uiteindelijk toch 2 leuke projecten gemaakt met deze techniek, wat vinden jullie ervan?

Groetjes Nel

4 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtige resultaten geeft dit en super mooie achtergronden voor je prachtige kaarten! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed in beeld gebracht zeg! En wat krijg je na al dat heerlijke "geklieder"een geweldig resultaat.
    Leuk om ook een jongenskaart te maken.Groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen