donderdag 6 juli 2017

Pop-up uit je achtergrond

Hallo allemaal,

vandaag een leuke techniek om eens te proberen: laat een woord (of een vorm) uit je achtergrond springen! Ik laat je zien hoe ik dat gedaan heb.


Bewerk een correspondentie kaartje met verschillende kleuren PanPastel en stencils. Breng eerst Versamark aan door je stencil, haal deze dan weg en bewerk dan met PanPastel. Ik gebruikte de volgende kleuren:
*Hansa Yellow 220.5
*Diarylide Yellow 250.5
*Orange 280.5
*Magenta 430.5
(volgens mij ook nog wat Permanent rood gebruikt, staat niet op de foto). 


Ga verder je achtergrond bewerken met dezelfde stencils, maar nu met verf, ik gebruikte hiervoor de Ara verf Titaanwit en Citroengeel. Maak ook spetters met de verf en breng details aan met de Molotow Markers wit en rood. Ga door tot je tevreden bent over het geheel.


Leg nu het woord of de vorm die je wilt stansen op de goede plek en plak even vast, zodat het niet verschuift. Haal het door je stansmachine, bewaar het middenstukje van de 'o'.


Plak het geheel op een rode mat. Stans nog een keer je letters uit wit en plak in de opening, plak met de 'o' het middenstukje weer op de goede plek in de achtergrond. Als je dit mooier vindt, laat je de kaart zo, zo springt het woord er wel meer uit.


Maar juist dat het woord bijna één is met de achtergrond maakt deze kaart bijzonder, dus ik heb ervoor gekozen om de letters iets te laten verspringen en verhoogd op te plakken met foamtape.


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren, het is bijvoorbeeld ook leuk om op deze manier een vorm naar voren laten komen en daar je afbeelding op te verwerken...
Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!


7 opmerkingen:

  1. Leuk idee Boukje, ik hou hem in gedachten ,je heb me zeker geïnspireerd .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is prachtig Boukje, alleen heb ik geen losstaande stansletters, daar toch maar eens naar op zoek gaan,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, bedankt voor de inspiratie! Mooie kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Ga ik zeker een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb helaas ook niet van die grote letters, maar het kaartje is prachtig.
    Misschien met een andere Stans proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een heel speciale kaart! Erg leuk ook om te zien. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen