donderdag 13 juli 2017

Some Women.....



Hoi allemaal! 

Ik heb weer iets tofs gemaakt, en ik kan ook wel verklappen autobiografisch. Dit keer zonder video, maar weer een keer met wat foto's. Ik ben begonnen met een lege art journal pagina van craft papier. Daarna heb ik de kleuren zwart en umber aangebracht op de GelliPlate (foto 2) en heb ik met behulp van een soort kammetje (foto 3) een patroon aangebracht op de GelliPlate (foto 4) en de afdruk gemaakt. Het resultaat hiervan is te zien op foto 5. 

 Vervolgens heb ik 2 kleuren metallic verf aangebracht op de GelliPlate (foto 1) en heb het proces met het kammetje herhaald. De print zien jullie op foto 3. 

Daarna heb ik zwarte verf uitgerold over de GelliPlate en een afdruk gemaakt met het verpakkingsfolie (foto 2). Het resultaat van de print was bijna niet te zien, zie foto 3.

Ik heb dus nogmaals zwarte verf uitgerold en het verpakkingsfolie aangebracht op de GelliPlate (foto's 1 en 2) en heb daarna de randen van de pagina op de GelliPlate gedrukt, zodat er een soort kader ontstaat, zie op foto 4. 

Omdat ik hier een afbeelding op wil gaan plakken vond ik de achtergrond nog wat saai, en daarom heb ik een stencil met tijgerstrepen gebruikt om de achtergrond nog wat wilder te maken. 

Normaal gesproken teken of schilder ik op mijn GelliPlate achtergronden. Maar ik kleur ook graag digistamps met bijvoorbeeld Copic Markers. Ik hou van de krachtige kleuren en de Copic Markers werken voor mij heel fijn. 

Ik heb voor deze pagina gekozen voor een afbeeldin van Hannah Lynn uit het digitale kleurboek 'Tattoo Darlings'  en deze ingekleurd met Copic Markers. Zelf ben ik ook een Tattoo Darling dus dit kleurboek is me echt op het lijf geschreven. (Letterlijk dus!). 

Ik heb de volgende kleuren gebruikt:

Huid: W7-W5-W3-W1-W00
Ogen: YG99-YG97-YG95-YG93-G40-E57
Lippen: RV00-RV11-RV13
Haar: W9-E59-E57-Y26-Y23-Y21
Tijger (tattoo): E57-Y28-Y26-W9-W7-YG95-RV13
Wolken (tattoo): RV00-RV11-RV13
Kleding: 110-C9-C7

Een van mijn twee katten, Yoki, wil zich altijd bemoeien met mijn kleurwerk. Sommige mensen denken zelfs dat hij alles kleurt omdat hij bij al het kleurwerk op de foto staat. Het is wel gezellig, maar soms gaat hij er wel onhandig bij liggen. 


Daarna heb ik de afbeelding uitgeknipt en op de pagina geplakt en de quote is een combinatie van tekst van mijzelf en een quote uit Sex and the City. En hierbij het resultaat: 


Ik vind het een toffe pagina geworden. Ik ben zelf nog wel kritisch op mijn kleurwerk, maar ik blijf oefenen. Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat. 

Tot de volgende keer! Groetjes Claudia



3 opmerkingen:

  1. Lekker eigenwijs die katten hé? Bij mij gaat mijn ene kat ook altijd boven op mijn hobbyspullen liggen of zitten als ik een kaart wil gaan maken. Je creatie is weer prachtig geworden!! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend eindresultaat...prachtig kleurwerk!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen