maandag 3 juli 2017

PanPastel en stencils


Hallo allemaal,


Vandaag laat ik jullie zien hoe leuk je achtergronden kunt maken met de PanPastel en diverse mooie stencils. Het gaat heel snel en het resultaat is verbluffend mooi.
De stempels die ik gebruikt heb zijn van Choclate Baroque ( Sketchy Doodle Flowers UAsp0505) en heb ik ingekleurd met de Copic Markers.


Ik neem altijd een groter stuk papier dan het uiteindelijke formaat. Bij het maken van achtergronden daar kan ik dan het mooiste stuk eruit halen. Ben ik helemaal tevreden dan is er nog altijd een mogelijkheid om van het restantje een leuke label te maken voor aan een cadeautje.


Met het sponsjes heb ik de twee kleuren aangebracht. Voor deze kaart heb ik de 640.5 Permanent Green en de 560.5 Phthalo Blue gebruikt. Ik laat de kleuren altijd een beetje in elkaar overlopen, zodat ik geen harde overgangen krijg.


Met dezelfde kleuren PanPastel ga ik nu aan de slag met diverse stencils.


Ook de stencils laat ik een beetje over elkaar heen lopen. Hieronder het resultaat na gebruik van een aantal stencils en de twee kleuren van PanPastel. Nu ik tevreden ben, ga ik het werkstuk fixeren met  Ghiant Academy Fixatief.


Ik ga nu met de zwarte PanPastel, hier en daar een paar accenten aanbrengen.


Nu ik de achtergrond klaar heb, heb ik deze eerst op maat gesneden. Ik heb er nu voor gekozen om er een dubbele  kaart 15 cm x 15 cm te maken. Daarna knip ik een aantal stempels uit die ik wil gebruiken en ga ik kijken hoe ik de kaart wil afwerken.


De stempels heb ik met de Copic Markers ingekleurd.


Met de fineliner en de Sharpie ( Wit), ga ik hier en daar nog wat accenten aanbrengen.


Hierboven het resultaat. Een vrolijke kaart met een speciale achtergrond. Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren. Hartelijke groeten,

1 opmerking:

  1. Oh wat is dit mooi geworden. Vind het zo leuk dat je met Pan Pastel zoveel verschillende achtergronden kunt maken op een eenvoudige manier. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen